پکیج یا شوفاژ دیواری چیست؟

پکیج یا شوفاژ دیواری

قبل از اینکه برای خرید پکیج اقدام کنید بهتر است ابتدا با این سیستم گرمایشی آشنا شوید.متخصصان دکتر فنی در این مقاله قصد دارد تا شما عزیزان را ابتدا با این سیستم گرمایشی و انواع آن آشنا کند و نهایتا شما را با انتخاب یک پکیج یا شوفاژ دیواری مناسب با توجه به مساحت و متراژ مورد نظر و سایر پارامترها و آیتم ها یاری نماید تا در آشفته بازار امروز،بهترین انتخاب را داشته باشید.

گرمایش مطبوع محل سکونت و آب گرم بهداشتی همواره از نیازهای اولیه بشر و شاید یکی از مهم ترین دغدغه های اساسی او بوده و هست. آدمی با پیشرفت علم و تکنولوژی همواره سعی در بطرف کردن نیازهای اولیه خود نموده است که گرمایش مطلوبِ محل کار و سکونت و نیز داشتن آب گرم مصرفی از این جمله است.

شاید هنوز هم استفاده از کرسی ذغالی و بخاری های چوب سوز ، نفتی و برقی در بعضی از نقاط رواج داشته باشد ولی با توجه به پیشرفت تکنولوژی به خصوص در صنعت تاسیسات و نیز فراوانی گاز طبیعی و امکان دسترسی به این موهبت الهی، تکنولوژی در جهتی پیش رفته که با کمک استفاده از این انرژی پاک آسایش و راحتی هر چه بیشتر اشخاص فراهم آید.

گرمایش به کمک موتورخانه های مرکزی پیش از لوله کشی گاز طبیعی نیز رواج بسیاری داشته است.بعد از فراهم سازی گاز طبیعی با تصحیح مشعل ها و سایر تجهیزات،موتورخانه های مرکزی برای بهره برداری به کمک سوخت پاک گاز طبیعی اماده شدند. برخی ایرادات موجود در سیستم گرمایش مرکزی،طراحان را به سمت سیستم اصلاح شده ای سوق داد. پکیج یا شوفاژ دیواری نتیجه ی این طراحی هستند.

پکیج یا شوفاژ دیواری

پکیج یا شوفاژ دیواری چیست؟

پکیج یا شوفاژ دیواری وسیله ای است که بعنوان جایگزین بسیار مناسبی برای سیستم های موتورخانه مرکزی مورد استفاده قرار می گیرد.

حال چرا اسم پکیج برای این سیستم گرمایشی در نظر گرفته شده !؟

چون این دستگاه برخلاف آبگرمکن ها علاوه بر تامین آبگرم مصرفی میتواند گرمایش محیط را نیز فراهم کند یا بهتر بگویم چون هم آب گرم مصرفی و هم گرمایش را تامین میکند به آن پکیج یا شوفاژ دیواری می گویند درست مثل یک موتور خانه کوچک در خانه ی شما! پکیج دیواری از اندازه و حجم بسیار کوچکی به اندازه آبگرمکن دیواری برخوردار است که از مزایای بسیار مهم این وسیله می باشد.

پکیج برای گرمایش و تامین مداوم آب گرم مصرفی منازل و آپارتمان ها بسیار مناسب است.از پکیج می توان برای سیستم های گرمایشی مختلفی استفاده نمود،مانند سیستم گرمایش از کف،داکت اسپلیت، رادیاتورهای پره ای و پنلی و… پکیج های نسل جدید سر و صدای خیلی کمی دارند، سیستم حفاظت در برابر یخ زدگی، راندمان حرارتی بالا، سیستم عیب یابی الکترونیکی، فن و دودکش دوجداره جهت تامین هوای کافی احتراق و خروج کامل دی اکسید کربن و نیز قابلیت برنامه ریزی کارکرد روزانه و هفتگی دارند.

مزایای پکیج یا شوفاژ دیواری:

  • استقلال مصرف کننده
  • صرفه جویی در مصرف انرژی
  • دسترسی آسان به پکیج یا شوفاژ دیواری
  • شخصی سازی شرایط بهره برداری از تاسیسات
  • کاهش هزینه ها و قیمت انرژی
  • کاهش هزینه تعمیرات
  • بی نیازی از عایق کاری
  • اشغال حجم وجای کم
  • حفاظت از محیط زیست
  • تامین آبگرم فوری و دائم
  • هوشمندی پکیج یا شوفاژ دیواری در تخصیص انرژی
  • امنیت بیشتر
  • کارکرد آرام و بی صدا

پکیج یا شوفاژ دیواری

انواع پکیج دیواری:

اگر قصد خرید پکیج یا شوفاژ دیواری را دارید لازم است ابتدا با انواع آن آشنا شوید. در یک دسته بندی کلی می توان پکیج ها را در دو نوع پکیج های زمینی و پکیج های دیواری تقسیم کرد.که عموما پکیچ های زمینی برای متراژ های بالا مورد استفاده قرار میگیرند. همچنین برخی از پکیج ها تک یا دو مبدله هستند که به پکیج های فن دار و بدون فن تقسیم می‌شوند. پکیج های فن دار دارای یک فن هوادهی در بخش اگزوز هستند و در شرایطی که یا پکیج یا شوفاژ دیواری در فضای باز نصب شده باشد و یا بخشی از مسیر دودکش پکیج بصورت افقی (بیش از ۳۰ سانتیمتر) باشد مورد استفاده قرار می گیرند.

لازم به ذکر است که پکیج یا شوفاژ دیواری بدون فن مناسب نصب در فضای باز نمی باشند. که درادامه به استاندارد نصب انواع پکیج هم خواهیم پرداخت. امروزه پکیج های چگالشی که میتوان گفت نسل جدید پکیج میابشند در دنیا بسیار پر کاربرد هستند و راندمان بسیار بالاتری دارند.

جهت کسب اطلاعات بیشتر با مرکز تخصصی خدمات آنلاین تاسیسات دکتر فنی در ارتباط باشید.

پکیج چیست و چگونه کار میکند ، پکیج یعنی چه ، پکیج دیواری ، سوخت پکیج چیست ، پکیج آپارتمان چیست ، منظور از پکیج چیست

دیدگاهتان را بنویسید