قطعات پکیج دیواری را بشناسیم

قطعات پکیج دیواری

امروزه پکیج شوفاژ دیواری و تعمیر پکیج یکی از نیازهای ضروری و اولیه انسان ها در سراسر جهان است. از این وسیله برای تامین سیستم گرمایشی خانه و محل کار استفاده می شود. در گذشته به جای پکیج دیواری از وسایل مختلفی مانند کسی های ذغالی ، بخاری برقی و یا بخاری نفتی استفاده می شد ، امروزه با پیشرفت تکنولوژی از پکیج های دیواری برای گرم کردن منازل استفاده می شود. در اینجا قطعات پکیج دیواری را به شما معرفی می کنیم.  امروزه در همه ساختمان ها از پکیج دیواری استفاده می شود. پکیج دیواری یکی از مهم ترین لوازم و دستگاه های گرمایشی و تولید کننده آب گرم و تامین سیستم گرمایشی هر ساختمان است.

به طور کلی ، استفاده از پکیج دیواری مزایای زیادی به همراه دارد که از جمله آن می توان به تامین سیستم گرمایشی و تامین آب گرم منزل اشاره کرد.

همچنین بخوانید درباره: پکیج یا شوفاژ دیواری

معرفی قطعات پکیج دیواری

پکیج دیواری از قطعات مختلفی ساخته شده است. برخی از این قطعات شامل موارد زیر است:

-برد پکیج دیواری

برد یکی از مهم ترین و اصلی ترین قطعات پکیج دیواری است و کار اصلی آن کنترل ورودی و خروجی های پکیج است. ورودی و خروجی های پکیج شامل موارد زیر است:

برد پکیج دیواری

ورودی های پکیج شامل : ترمیستورها ، پتانسیومترها ، کلید انتخاب فصل ، سنسور شعله ، دو شاخه برق و کلید جریان است.

خروجی ها شامل: شیر گاز ورودی ، پمپ سیرکولاسیون ، برد جرقه ، لامپ خطا ، ترانس جرقه ، شیر سه طرفه و دستگاه تبدیل کننده ولت 220 برق شهری به 12000 ولت است.

چه مواردی بر روی پکیج دیواری نصب شده است؟

موارد نصب شده بر روی پکیج دیواری شامل موارد زیر است:

ترانس تغذیه : برق 220 ولت شهری را به 9 ولت و 18 ولت تبدیل می کند.

رله : سوئیچی الکترومکانیکی است که از کنتاکت ها و بوبین ساخته شده است.

فیوز: این قسمت در ورودی برق دستگاه قرار دارد. زمانی که اتصال های کوتاهی صورت بگیرید ، فیوز ، برق ورودی را قطع می کند. در صورتی که فیوز با مشکل مواجه شود ، برای برطرف کردن آن باید حتما تعویض شود.

آی سی رگولاتور: این قطعه حساسیت زیادی دارد و از جمله قطعات الکترونیکی است که تامین کننده ولتاژ تغذیه در دستگاه است.

آی سی رگولاتور

 

-وریستور

این قسمت ، برای محافظت از قطعات و مدارهای الکترونیکی ساخته شده است. این قطعه در مدار خود و در ارتباط با مصرف کننده به صورت موازی قرار گرفته است.

-ترمیستور

این قطعه از جنس نیمه هادی ساخته شده است. به طور کلی ، ترمیستورها به دو دسته تقسیم می شوند:
1- ترمیستور با ضریب حرارتی مثبت ، این نوع ترمیستور زمانی که مقدار دما افزایش پیدا کند ، مقاومت آن نیز افزایش می یابد.

2- ترمیستور بار ضریب حرارتی منفی : با کاهش دما مقاومت این ترمیستور نیز کاهش پیدا می کند.

ترمیستور

 

-فلوسوئیچ (کلید جریان)

این قطعه در قسمت جریان آب به شوفاژ دیواری قرار کرفته است. این قسمت سبب ایجاد جریان الکتریکی و جریان برق در دستگاه می شود. داخل فلوسوئیچ ، قطعات شناوری جود دارد که به سمت بالا و پایین حرکت می کند.

جهت کسب اطلاعات بیشتر درباره نصب پکیج دیواری کلیک نمایید.

فلوسوئیچ

-برد جرقه

این قطعه جریان ولتاژ و انتقال آن را به سمت مشعل بر عهده دارد. بدنه این قطعه ، مشعل است و با ولتاژ 12000 v  با فاصله بسیار کمی از پره های مشعل ، قوس الکتریکی ایجاد می کند.

-شیر سه طرفه

یکی دیگر از قطعات پکیج دیواری ، شیر سه طرفه است. این شیر سبب تغییر مسیر آب گرم از شوفاژ به سمت مدار آب گرم می شود.

-پمپ سیرکولاسیون

این قطعه برای جبران کاهش فشار سیستم گرمایشی و گردش آب گرم به کار می رود این پمپ به وسیله یک مخزن که در مدار الکتریکی آن وجود دارد، نصب می شود.

پمپ سیروکولاسیون

-شیر پرکن

برای آب گیری پکیج از شیر پرکن استفاده می شود. این قطعه بین پکیج و لوله آب سرد قرار گرفته است و با باز کردن این قسمت ، آب به اندازه معمول و نرمال وارد پکیج می شود.

-شیر تخلیه پکیج

زمانی که پکیج شما با مشکل مواجه شود ، از طریق این شیر می توانید آب موجود در پکیج را تخلیه کند.

-سنسور حرارتی

از این قطعه در پکیج ، برای  تشخیص دمای لوله های مرتبط با آب گرم استفاده می شود. در صورتی که دمای آب گرم بیش از حد باشد ، مشعل پکیج خاموش می شود تا از بروز آتش سوزی جلوگیری شود.

 

-شیر اطمینان

این قطعه ، نوعی شیر است که میزان دما و فشار پکیج را کنترل می کند. زمانی که دما و فشار پکیج بیش از حد نرمال بالا برود، شیر اطمینان باز می شود و سبب می شود که فشار و آب اضافی از سیستم خارج شود. شیر اطمینان ، در واقع ، شیر ایمنی است. زمانی که فشار سیستم خیلی کم شود ، این شیر از روشن شدن دستگاه جلوگیری می کند.

شیر اطمینان

-گیج فشار

این قطعه ، همان فشار سنج دستگاه است که بر روی بدنه آن نصب شده است. این قطعه همچنین دمای دستگاه را به ما نشان می دهد.

-کلید حرارتی سنجش گرمایش

این قسمت ، دمای لوله های آب را کنترل می کند ، زمانی که دمای لوله ها به دمای تنظیم شده برسد ، این کلید مشعل را خاموش می کند.

-ترموستات دود

ترموسات دود یا همان حسگر ، در قسمت بالایی کلاهک نصب می شود. زمانی که این قطعه نتواند کار خود را به خوبی انجام دهد و گازهای حاصل از احتراق را خارج نکند ، کلاهک پکیج داغ می شود و به برد دستگاه ، دستور خاموش شدن را می دهد.

-منبع دیافراگمی

فشار منبع انبساط دیافراگمی 1 bar است. در صورتی که این مقدار تغییر کنید ، سبب ایجاد مشکلاتی برای دستگاه می شود که از جمله این مشکلات می توان به انفجاری روشن شدن دستگاه اشاره کرد.

-شیر هواگیری

این قطعه در قسمت سیرکولاسیون نصب شده است و به طور خودکار هواگیری دستگاه را انجام می دهد.

شیر هواگیری

-سیستم ضد یخ پکیج

زمانی که سیستم گرمایشی فعال باشد و برق دستگاه وصل باشد ، این سیستم به صورت خودکار فعالیت می کند و دستگاه را در مدت زمانی در حدود 60 ثانیه روشن می کند.

برای کسب اطلاعات بیشتر با دکتر فنی در ارتباط باشید.

دیدگاهتان را بنویسید