علت خاموش و روشن شدن کولر گازی

خاموش و روشن شدن کولر گازی

امروزه استفاده از انواع کولر گازی و اسپلیت بسیار رونق یافته است. به این دلیل که مردم به فکر راحتی و بهبود هرچه بیشتر سبک زندگی خود هستند و انواع اسپیلت با ظرفیت های خاصی که دارند و همچنین طرح و قیمتهای متفاوت بسیار مورد توجه است. به هر دلیل باید به برخی از مشکلات و خرابی های این وسیله کاربردی نیز آگاه باشید که در این بین، بسیاری از افراد به دنبال  علت خاموش و روشن شدن کولر گازی هستند. به خاطر کاربرد و البته مصرف بالا هر کدام از اسپلیت ها در ظرفیت های گرمایش متفاوت خود باعث می شوند که شما با قیمت متفاوتی به خرید آنها اقدام کنید.

شما اگر نتوانید به صورت مناسب و صحیح از کولر گازی و اسپیلت خود استفاده کنید، صددرصد متوجه ایرادات و با عیب‌های فراوانی در ساختار اصلی کولر گازی خود خواهید شد و به همین خاطر بهتر است در این مقاله با ما همراه باشید، تا بتوانیم  به مشکلات کولر گازی و اسپلیت بپردازیم.

علت خاموش و روشن شدن کولر گازی با توجه به اتصالات ضعیف

یکی از دلایلی که شاید بتوان آن را علت خاموش و روشن شدن کولر گازی عنوان کرد ممکن است به ایراداتی مربوط باشد که در سیم‌کشی ساختمان وجود دارد و حتی اتصالات خاصی که به کولر گازی مربوط است، اگر به صورت درست مورد توجه قرار نگیرد، صددرصد این اختیار را دارد که به کیفیت و استاندارد کولر گازی صدمه زده و همچنین دستگاه شما را با اختلالات و عملکردهای نادرست و البته هزینه بری روبه‌رو کند.

به همین خاطر سعی کنید همیشه نسبت به سیم کشی ساختمان و همچنین نحوه اتصال کولر گازی توجه داشته باشید؛ چرا که اگر این نکته مورد توجه قرار نگیرد، ممکن است با مشکلات عیب و ایرادهای خاصی مانند خاموش و روشن شدن ناگهانی در کولر گازی شما را مواجه سازد.

علت خاموش و روشن شدن کولر گازی

خرابی برد یک از علت‌های خاموش و روشن شدن کولر گازی

از شایعترین علت ها که می‌توان آن را به عنوان علت خاموش و روشن شدن کولر گازی عنوان کرد،  شاید خرابی و عیب برد کولر گازی باشد؛ چرا که اگر برد نتواند به عملکرد استاندارد خود ادامه دهد. می‌تواند تمامی ساختار کولر گازی را مورد هدف قرار داده و اینچنین شما را با مشکلات متعددی روبرو کند. توجه داشته باشید که برد کولر گازی به هیچ عنوان جزء قطعاتی نیست که در صورت خرابی شما بتوانید به تعمیر کولر گازی خود اقدام کنید.

به همین خاطر پیشنهاد ما به شما این است که هر چه سریعتر با یک سایت آنلاین و اینترنتی در ارتباط باشید و ضمن مشورت با مشاور و کارشناس سایت از وی بخواهید که برای تعمیر برد شما برنامه خاصی را در نظر بگیرد، که البته سایت‌ها قیمت‌های بسیار پایین را برای انواع تعمیرات شما عنوان می‌کنند. تا بتوانید به بهترین شکل ممکن برد آسیب دیده کولر گازی را تعمیر کنید. که البته اگر برد تعمیر نگردد صد درصد برای تعویض قطعات کولر گازی باید به فکر باشید که تعویض قطعه نیز با گارانتی و ضمانت نامه اصل برای شما انجام می شود.

تنظیم ترموستات را جدی بگیرید

چنانچه ترموستات کولر گازی شما نتواند به درستی عملکرد خود را ایفا کند. کاملا طبیعی است که شما علت خاموش و روشن شدن کولر گازی را وابسته به عیب و ایراد ترموستات کولر گازی در نظر بگیرید و توجه داشته باشید که یکی از بخش‌های اصلی و کاملا کاربردی کولر گازی اسپیلت ترموستات  است که درجه حرارت را برای تنظیم زمان خاموش شدن کولر مشخص می کند.

تنظیمات ترموستات اگر به نحو احسن مورد توجه نباشد شما به هیچ وجه نخواهید توانست از کولر گازی خود به شکلی اصولی استفاده کنید و به همین دلیل است، که ما به شما همیشه تنظیم ترموستات را به شیوه کاملا درست و مناسب پیشنهاد میدهیم.

علت خاموش و روشن شدن کولر گازی

جلوگیری از سوختگی موتور

اما برخی از اوقات حرارت  داغی که کولر گازی باید تحمل کند ممکن است به آن فشار بسیار زیادی را وارد آورد و به همین خاطر، در این شرایط کولر گازی شما برای اینکه با سوختگی مواجه نشود قبل از سوختگی موتور خاموش می‌شود و بعد از آن دوباره کولر گازی به روال عادی خود بازگشته و روشن می‌شود و شاید علت خاموش و روشن شدن کولر گازی به واسطه این عملکرد باشد.

بنابراین نوع  استفاده شما و محل نصب در برخی از شرایط تاثیر بسیار بالایی بر روی روند و عملکرد کولرگازی می‌گذارد  به همین خاطر سعی کنید در یک زمان خاص از کولر گازی استفاده کرده و تا حد امکان از داغ شدن و حرارت بالای موتور آن جلوگیری به عمل آورید.

سرویس به موقع را از یاد نبرید

اما شما زمانی که به نصب کولر گازی می‌پردازید بهتر است بدانید که این وسیله از جمله وسایل کاربردی و بسیار پر مصرف است که اگر به سرویس آن توجهی نداشته باشید، در کوتاه مدت با مشکلات بسیار خاصی روبرو خواهید شد که علت خاموش و روشن شدن کولر گازی می‌تواند یکی از این مشکلات باشد و به همین خاطر ما به شما پیشنهاد می دهیم تا قبل از این که واقعا دیر شود نسبت به سرویس آن اقدام کنید.

برای این کار لازم نیست که مسیر سختی را در نظر بگیرید؛ چرا که در طی مدت زمان کم و با مراجعه به یک سایت اینترنتی و آنلاین معتبر شما این اختیار را دارید که بتوانید از تعمیرکاران با تجربه و ماهر بخواهید که برای سرویس به محل اعزام شده و سرویس کولر گازی شما را به بهترین شکل ممکن انجام دهند.

علت خاموش و روشن شدن کولر گازی

کلام آخر

اتصالات ضعیف ساختمان و همچنین کولر گازی می‌تواند یکی از دلایل بسیار عمده به حساب آید که البته ایراد برد کولر گازی را نباید از یاد برد؛ چرا که علت خاموش و روشن شدن کولر گازی ممکن است به خرابی برد آن مربوط باشد و در این بین، تنظیم ترموستات ار از همان ابتدا سعی کنید به درستی انجام دهید، تا بعدها به مشکل خاصی برخورد نکنید.

برای اینکه موتور شما دچار سوختگی نشود ما پیشنهاد می‌کنیم در محل مناسب به نصب کولر گازی بپردازید و همچنین به نوع مصرف و کاربرد خود نیز توجه کنید که حتی اگر بتوانید سرویس را همیشه به موقع انجام دهید، احتمال این گونه مشکلات بسیار کم است.

علت خاموش و روشن شدن کولر گازی اسپیلت ، خاموش و روشن شدن خودکار اسپیلت ، علت کم و زیاد شدن باد کولر اسپیلت ، علت روشن شدن ناگهانی کولر گازی ، علت خاموش شدن فن کولر اسپیلت ، علت روشن شدن خودکار کولر گازی ، علت آف شدن کولر گازی پنجره ای ، دلیل روشن شدن چراغ تایمر کولر اسپیلت

منبع: b2n

دیدگاهتان را بنویسید