نصب کولر گازی چه شرایطی را دارا می باشد؟

شرایط نصب کولر گازی

کولر گازی که یکی از وسایل بسیار کاربردی شناخته می‌شود اگر با نصب درست انجام نشود صد درصد بعدها مشکلات خاصی را برای مصرف کننده به وجود می آورد. به همین دلیل توصیه ما به شما این است که نسبت به نصب صحیح و مناسب این وسیله همیشه نکات اصولی را رعایت کنید؛ چرا که کولر گازی مانند بسیاری از  محصولات دیگر شرایط خاصی را برای نصب می طلبد، که چنانچه شما شرایط نصب کولر گازی را در نظر بگیرید، خواهید توانست در طولانی مدت بدون هیچگونه مشکلی از این وسیله فوق العاده کاربردی استفاده کنید، بدون اینکه به هزینه‌های تعمیراتی بالا در کوتاه‌مدت بیندیشید.

به سطح تراز برای نصب کولرگازی توجه کنید

این نکته را به خاطر بسپارید که برای در نظر گرفتن شرایط نصب کولر گازی شما در ابتدای کار باید کولر گازی خود را در قسمتی نصب کنید که سطح آن کاملا مناسب و به قول معروف هم تراز باشد؛ چرا که اگر به تراز کولر گازی توجه نکنید صددرصد بعدا نخواهید توانست از سیستم به نحو احسن استفاده کنید.

چرا که پرتاب هوا به شکل مناسب انجام نخواهد گرفت و این چنین شما هیچگونه سرمایش و گرمایش را نمی‌توانید به شکل مناسب و به نحو احسن از کولر گازی خود انتظار داشته باشید. بسیاری از افراد متاسفانه به این گزینه‌ و مورد کلیدی توجهی ندارند و این چنین است که بعدها با مشکلات بسیار جدی روبرو می‌شوند که هزینه های تعمیراتی بالایی را برای آنها در نظر می‌گیرد.

سطح تراز نصب کولرگازی

اهمیت توجه به وضعیت نصب کمپرسور

اما از جمله شرایط نصب کولر گازی که باید به آن اشاره واضحی داشت صددرصد توجه به نصب کمپرسور کولرگازی است؛ چرا که متاسفانه بسیاری از افراد نابلد به نصب کولرگازی هیچ توجهی ندارد و با نصب نادرست باعث می شوند که هوای خروجی کمپرسور نتواند صدای کولر گازی را کنترل کند و اینچنین شما نخواهید توانست در یک شرایط آرام از کمپرسور خود استفاده کنید.

عمدتا یکی از شرایط اصلی نصب دستگاه توجه به نصب در محلی است که که هوا بتواند به شکل کاملا آسان دمیده شود تا هوای رفته کندانسور دیگر هیچ گونه راه برگشتی نداشته باشد، که البته اگر شما حتی به محلی که نصب را انجام می دهید توجه نداشته باشید بدون شک شاید محل مورد نظر استقامت و دوام لازم را برای تحمل وزن کولرگازی نداشته باشد و این چنین به صورت ناگهانی خرابی‌های جبران ناپذیری را متحمل خواهید شد.

البته باید به این نکته نیز توجه کنید ورودی و خروجی کولر گازی تحت هیچ شرایطی نباید پوشیده باشد که پوشیدگی صد درصد مشکلات خاصی را به وجود می‌آورد.

ارتفاع نصب کولرگازی

اهمیت راندمان بالای کولر گازی با توجه به شرایط نصب کولر گازی

از جمله نکاتی که برای شرایط نصب کولر گازی باید به آن توجه شود صددرصد توجه به یونیت خارجی است، که شما به هیچ عنوان نباید آن را در مکانی نصب کنید که تابش مستقیم نور خورشید باعث از بین رفتن کیفیت اصلی یونیت خارجی گردد، که متاسفانه برخی از افراد به این مسئله توجهی ندارند و این چنین است که یونیت خارجی در کوتاه مدت استاندارد اصلی خود را از دست میدهد.

اما پنل داخلی کولر گازی چنانچه در مکان مناسب نصب نشود شما هیچ گونه جریان هوا را نخواهید توانست به صورت مناسب در نظر داشته باشید و این چنین است که پرتاب هوا و یا به قول معروف توزیع دما را نباید به نحو احسن در نظر بگیرید.

اما نکته کلیدی توجه به مراجعه به یک نصاب کار بلد است که نصاب با تجربه با تکنیک های خاصی که فراگرفته است بتواند کولرگازی را به نحو احسن برای شما در یک محل مناسب نصب کند؛ چراکه به هیچ عنوان یک نصاب با تجربه کولر گازی را در محلی نصب نمی‌کند که احتمال هرگونه گرد و غبار وجود داشته باشد به این جهت که گرد و غبار باعث می شود تا فیلتر کولر گازی دچار گرفتگی شود و این چنین کیفیت و راندمان کولر گازی با افت بسیار خاص و ناگهانی روبرو خواهد شد.

نصب کمپرسور

اهمیت توجه به ارتفاع نصب کولر گازی

اما یکی از نکات مهم دیگر که در شرایط نصب کولر گازی به آن پرداخته می شود صد درصد توجه به ارتفاع و فاصله نصب برای استفاده از کولر گازی است. چنانچه شما به ارتفاع و فاصله آن توجهی نداشته باشید نخواهید توانست از کیفیت اصلی کولر گازی به نحو احسن استفاده کنید؛ چرا که عمدتا کولر گازی همیشه از بخش بالایی خود هوا را باید با مکش روبه‌رو کند و بعد از انجام این مکش تهویه به واسطه دمپر هوا را به بیرون هدایت می کند.

بسیاری از افراد این این گونه عنوان کرده اند که بهتر است ارتفاع مورد نظر را حدودا 2 سانتی متر از زمین باشد تا بتواند ۲۰ سانتیمتر با سقف فاصله خود را حفظ کند و اگر شما به ارتفاع استاندارد برای نصب توجهی نکنید بدون شک در کوتاه مدت متوجه عدم کیفیت سرمایش و گرمایش کولر گازی خود خواهید شد.

راندمان بالای کولر

کلام آخر

همانگونه که در این مقاله با آن اشاره شد بهترین کار این است که شما از همان ابتدا برای در نظر گرفتن شرایط نصب کولر گازی با کیفیت بالا به یک نصاب مراجعه کنید؛ چرا که نصاب با تبحر و تجربه خود می‌تواند به بهترین شکل ممکن برای شما یک نصب استاندارد و باکیفیت را رقم بزند. متاسفانه بسیاری از افراد به این قضیه توجهی ندارند و با نصب سر خود کولر گازی آسیب جدی را به این وسیله وارد می آورند که بهتر است بدانید هر کدام از قطعات کولر گازی جزء قطعات گران قیمت است، که صددرصد شما بعدا با هزینه های تعمیراتی بسیار بالایی روبرو خواهید شد.

به همین خاطر، بهتر است تا از همان ابتدا به صورت اصولی به نصب این دستگاه بپردازید تا بتوانید در طولانی مدت از کیفیت اصلی آن نهایت استفاده را ببرید. البته برخی از افراد فکر میکنند که هزینه نصب یک هزینه غیرضروری است، در صورتی که اگر شما تنها یک بار هزینه نصب کولر گازی را پرداخت کنید تا مدت‌های طولانی خواهید توانست از کیفیت اصلی کولر گازی برای سرمایش و گرمایش محیط خود نهایت استفاده و بهره را ببرید.

نکات مهم در نصب کولر گازی ، کولر را در کجای اتاق نصب می کنند ، تصاویر نصب کولر گازی ، برای نصب کولر گازی چه چیزهایی لازم است ، طریقه نصب کولر اسپیلت ایستاده ، پایه پنل کولر گازی ، فاصله کندانسور با پنل ، آموزش نصب برق کولر گازی 

منبع: 1da

دیدگاهتان را بنویسید