اصول تعمیر و نگهداری تاسیسات موتورخانه ها

اصول تعمیر و نگهداری تاسیسات موتورخانه ها

توجه داشته باشید که روش های خاصی برای تعمیر و نگهداری تاسیسات موتورخانه ها وجود دارد که هرکدام با عوامل خاصی مورد بررسی قرار می گیرند. به این دلیل که تمامی اقدامات، عملکردها و راهکارهایی که برای جلوگیری از هرگونه عیب و ایراد در موتورخانه انجام می پذیرد به تأسیسات معروف است. لازم به ذکر است که بدانید دیگ آب گرم، سخت گیر، پمپ، چیلر، برج خنک کننده و بسیاری از قطعات دیگر و همچنین شیرالات که مورد استفاده و کاربرد هستند، به هر دلیلی به یک روش آسان و البته خاص برای نگهداری به شگردهای خاصی نیاز دارند. چنانچه با تبحر، مهارت تخصص تمامی این موارد گفته شده مورد بررسی قرار گیرد این تخصص به اصول تعمیر و نگهداری تاسیسات موتورخانه ها اشاره دارد.

شما باید بهتر است به این نکته توجه داشته باشید که چنانچه در اسرع وقت نتوان مشکل و ایراد به وجود آمده را به هر دلیلی رفع کرد، شما باید هزینه بالای تعمیراتی را در نظر بگیرید که این امر واقعا در برخی مواقع به ضرر افراد تمام می شود و توصیه ما به شما این است که سعی کنید نسبت به این مسئله توجه بالایی داشته باشید، تا بتوانید در طولانی مدت نسبت به حفظ و نگهداری تاسیسات با دقت بیشتری عمل کنید. البته امروزه به واسطه آموزش های بسیار کلیدی و خاصی که به افراد داده می شود برخی از افراد شاید بتوانند با گذراندن دوره های خاصی تا حتی با این اصول آشنایی پیدا کنند. اما در حالت کلی شما باید از یک فرد ماهر و کارشناس برای بررسی سرویس موتورخانه حتما استفاده کنید.

تعمیر و نگهداری تاسیسات موتورخانه ها

شستشو و بررسی سالیانه قطعات موتورخانه ها

در برخی از شرایط شما باید توجه داشته باشید که کندانسور چیلر هوای خنک کننده در موتورخانه به یک شستشوی مختص سالیانه نیاز دارد، اگر شما به شستشوی این بخش مهم توجه نشان ندهید صددرصد در کوتاه مدت برای کندانسور مشکلات خاصی به وجود می آید؛ چراکه کندانسور جزء قطعات مهمی است که سالانه باید مورد بررسی و شستشو قرار گیرد، که حتی به جزء شستشو چیلرهای تراکمی در کندانسور باید به واسطه اسید شویی به روال کار خود آگاه شود که بدین ترتیب افرادی که برای بررسی و کنترل راندمان قطعات موتور خانه به اصول تعمیر و نگهداری تاسیسات موتورخانه ها می‌پردازند به خوبی با تنظیم مشعل های دیگ آب گرم آشنا هستند، تا مصرف گاز و همچنین ایجاد گازهای آلاینده به شدت کاهش پیدا کند. به همین دلیل است که شما باید از یک سرویس کار بخواهید که برای سرویس و بررسی قطعات موتورخانه وارد عمل شود و اگر پمپ زمینی و تست آمپر مصرفی تراز نباشد قطعا این تراز نبودن می‌تواند مشکلات زیادی همچون نشتی آب پمپ را به وجود بیاورد. البته تمیز کردن صافی باعث می شود تا عملکرد صافی به بهترین شکل ممکن بر روی شیرهای یکطرفه پمپ برای تولید کمترین مصرف انرژی مورد توجه قرار گیرد؛ چرا که در هر صورت عایق موتورخانه به یک کنترل و بررسی اساسی سرویس‌کار نیاز دارد.

قطعات موتورخانه ها

سرویس دوره ای تأسیسات موتورخانه ها

به این نکته کلیدی توجه داشته باشید که اصول تعمیر و نگهداری تاسیسات موتورخانه ها برای سرویس دوره ای نیز خدمات خاصی را در نظر دارد؛ چرا که تمامی پکیج های گرمایشی باید با یک تنظیم درست مورد بررسی قرار گیرند و اگر این سرویس دوره ای با دقت و طبقه بالا صورت نپذیرد صددرصد مشکلات هزینه بر و بالایی را به وجود می آورد. همچنین کولرهای گازی و اسپیلت نیز همانند پکیج های گرمایشی با یک سرویس دوره ای افراد را روبرو می سازد. هرکدام از این سرویس ها هزینه بسیار پایینی دارند، که برای جلوگیری از هزینه تعمیراتی باید به این سرویس های دوره ای توجه گردد. پمپ از جمله قطعات و لوازم پرکاربردی است که در موتورخانه مورد استفاده قرار می گیرد.  شما باید بدانید که اگر پمپ با سرویس و نگهداری اصولی روبرو نشود بدون شک شما باید اختلال هزینه بری را در روال کار اصلی پمپ در نظر بگیرید. به همین دلیل ما به شما سرویس دوره‌ای پمپ را نیز پیشنهاد می کنیم.

سروس تاسیسات موتورخانه ها

نصب و  اندازی چیلر در تاسیسات موتورخانه ها

اصولا کسانی که به اصول تعمیر و نگهداری تاسیسات موتورخانه ها آشنا هستند، به این نکته توجه خاصی دارند که انواع چیلر ها ممکن است با ایراد خاصی عملکرد خود را مختل سازند و به همین دلیل است، که باید به صورت تخصصی به سرویس انواع چیلر مشغول شد تا بتوان به نصب و راه اندازی آنها به نحو احسن پرداخت. حتی برق چیلر و شارژ گاز و راه‌اندازی آن نیز باید اقدامات خاصی صورت پذیرد؛ چرا که چیلر جزء قطعات مهم در موتور خانه به حساب می آید. بسیاری از کنترل کننده ها مانند اویل پرشر،های پرشر و لوپرشر باید به درستی تنظیم شود که صددرصد سرویسکاران به این موارد آشنایی کامل دارند. تعمیرات و راه اندازی چیلر ها چنانچه با سرعت عمل، دقت و ظرافت بالا انجام نپذیرد، مشکلات و خسارات تعمیراتی بیشتری را به وجود می آورد. به همین دلیل ما به شما توصیه می کنیم، سعی کنید همیشه نسبت به سرویس دوره ای و استفاده از متخصصین مجرب اقدام کنید.

چیلر تاسیسات موتورخانه ها

کلام آخر

ما در این مقاله به این موضوع پرداختیم که اصول تعمیر و نگهداری تاسیسات موتورخانه ها چنانچه به واسطه افراد متخصص، مجرب و با تجربه مورد توجه قرار نگیرد، صددرصد مشکلات خاصی را با هزینه‌های بالا برای افراد برجای میگذارد و به همین دلیل ما به شما توصیه می‌کنیم که سعی کنید تا حد امکان به سرویس دوره ای و حتی شستشوی سالیانه برخی قطعات مانند کندانسور توجه داشته باشید. امروزه سرویس قطعات کاربردی موتورخانه به واسطه تخصص بالای متخصصین این زمینه به راحتی انجام می پذیرد که باید به این موضوع توجه نشان داد و از افراد با تجربه برای تاسیسات موتورخانه استفاده کرد. تاسیسات موتور خانه بدون شک مهمترین قسمت یک ساختمان یه حساب می آید که نباید نسبت به خرابی قطعات و مشکلات هرکدام از بخش های آن بی توجه بود. بی توجهی تنها سبب می شود که دیگر نتوان به نحو احسن از خدمات موتورخانه به صورت اصولی استفاده کرد و این چنین سیستم گرمایش و سرمایش ساختمان کاملا با اختلال رو به رو می شود.

تعمیر پمپ آب موتورخانه، قطعات پمپ موتورخانه ، تعمیر پمپ شوفاژ ، مشعل دیگ شوفاژ ، مشعل در موتورخانه

دیدگاهتان را بنویسید