تعمیر پمپ آب موتورخانه در تهران

تعمیر پمپ آب موتورخانه

برای تعمیر پمپ آب و موتورخانه شما باید به اهمیت بالای این قسمت بسیار مهم در تاسیسات موتورخانه ساختمان آگاه شوید و بدون هیچ اغراقی با کیفیت ترین، مهمترین و کاربردی ترین تجهیزات را شما باید برای قسمت موتورخانه در نظر بگیرید که در این بین، پمپ یکی از مهمترین تاسیساتی است که توانسته در موتورخانه مورد استفاده قرار گیرد. چنانچه مشکل کوچکی در تاسیسات موتورخانه به وجود آید صددرصد باعث بروز مشکلات بسیار بزرگی می شود که به هیچ عنوان عدم توجه ارزش پرداخت یک هزینه تعمیراتی بالا و سنگین را ندارد.

تعمیر پمپ آب موتورخانه

خرابی های رایج پمپ

برای تعمیر پمپ آب و موتورخانه شما در ابتدا باید مشکل اصلی را بشناسید؛ چرا که بسیاری از مشکلاتی که برای پمپ موتورخانه به وجود می‌آید می‌تواند به کم شدن ارتفاع آبدهی در پمپ اشاره آشکاری داشته باشد و در این زمان، پمپ شاید احتیاج به هواگیری داشته باشد. شما همیشه باید کوپلینگ را مورد بررسی قرار دهید؛ چرا که اگر کولینگ تراز نباشد، امکان هرگونه خرابی در قسمت پمپ موتورخانه به راحتی وجود دارد. چنانچه یاتاقان دچار مشکل شده باشد، عملکرد پمپ نیز به درستی ادامه نخواهد داشت.

نصب نادرست پکینگ از جمله مواردی است که در هنگام نصب در پمپ نباید از آن غافل شد و حتی اگر محفظه آب بند بند به صورت اصولی درون محفظه خود قرار نگرفته باشد، این چنین آب به راحتی وارد نمی شود و شما با مشکلات زیادی روبرو می شویم و حتی اگر پمپ مورد نظر به صورت غیر اصولی قطع و وصل می‌شود شما باید هرچه سریعتر نسبت به تعمیرات آن اقدام کنید.

خرابی های رایج پمپ

اهمیت پمپ موتورخانه

علت خاموش و روشن شدن مستمر پمپ آب موتورخانه کاهش یافتن باد سوراخ منبع فشار است که این مشکل را برای پمپ موتورخانه به وجود آورده است و به همین دلیل، شما باید هرچه سریعتر نسبت به تعمیر پمپ آب و موتورخانه اقدام کنید. تعمیرات این چنینی به دقت بالایی نیاز دارند که صد در صد تعمیرکار ماهر در این زمینه می‌تواند این مشکلات را به نحو احسن برای انجام عملکرد بهتر پمپ به ثمر برسانند.

پمپاژ آب در سیستم لوله کشی گرمایشی نقش بسیار مهمی دارد و به همین دلیل برای فرآیند حرارتی ساختمان نباید از عملکرد کلی پمپ غافل شد و باید هرچه سریعتر به تعمیرکاران مجرب در این زمینه مراجعه نمود.

روال کار پمپ موتورخانه

پمپ موتورخانه که از نوع گریز از مرکز است می‌تواند در کنار موتور اصلی کارایی خود را به نمایش بگذارد. شما باید بدانید که هر نوع گریز از مرکزی به عنوان یک چرخه پره دار قادر است به ایفای نقش بپردازد که درون محفظه حلزونی شکل خود به واسطه موتور به چرخش در می‌آید. شما باید به این نکته توجه داشته باشید که سطح مکش پمپ می‌تواند در بین پره‌ها عملکرد خود را اجرایی کند.

اما به خاطر شکل حلزونی داخل محفظه آب درون محفظه کم می‌شود و این کم شدن می‌تواند انرژی کمتری را نیز به نمایش بگذارد که برای جبران این امر انرژی جنبشی به انرژی استاتیک تبدیل می‌شود و شما برای تعمیر پمپ آب و موتورخانه باید پمپ آب را از نظر مقدار آبدهی به (دبی) و مقدار فشار استاتیک به (هدپمچ) تقسیم بندی کنید.

روال کار پمپ موتورخانه

عملکرد پمپ خطی

پمپ خطی که ورودی و خروجی پمپ در یک راستا قرار دارد برای به گردش درآوردن آب گرم وسرد در سیستم گرمایش مرکزی در یک مدار کاملا بسته عملکرد خود را نشان می دهد. شما می توانید در مدل خطی دارد دو مدل بدون کوپلینگ و  کوپلینگ ‌دار را در فرایند الکتروپمپ های خطی در نظر بگیرد. 

البته به این نوع پمپ مدل هوایی هم گفته می‌شود که برای سرویس و تعمیر پمپ آب و موتورخانه عمدتا به نصب این مدل پمپ بسیار توجه می شود به این دلیل که، این پمپ ها با دور بسیار کم ساخته میشوند و  یاتاقان، کوپلینگ، پروانه، الکتروموتور، شافت، کاسه نمد و قسمت روغن کاری از جمله اجزای مهم و کلیدی پمپ خطی به حساب می آیند اما پمپ زمینی به خاطر وزن بالا تنها بر روی زمین نصب می شود.

عملکرد پمپ خطی

نکات جلوگیری از خرابی پمپ

برای تعمیر پمپ آب و موتورخانه شما باید نکات خاص را در نظر بگیرید که این نکات می تواند جلوگیری از تعمیر سرخورد و دستکاری بدون دانش باشد که سبب خرابی هرچه بیشتر پمپ و موتورخانه می شود شما باید به صورت دوره ای پمپ و مخازن را در موتورخانه مورد بررسی قرار دهید و همیشه از کارشناسان ماهر در تاسیسات برای این گونه تعمیرات استفاده کنید؛ چراکه در هر صورت و صدای پمپ مدل زمینی بخاطر تراز نشدن کوپلینگ به وجود می آید و اگر پروانگ با مواد زائد روبرو شده باشد اصولا پروانه نمی تواند بالانس خود را حفظ کند و در هنگام نشتی محفظه آب بندی چنانچه پکینگ نصب درستی نداشته باشد این مشکل رخ می دهد.

خراب پمپ

کلام آخر

همیشه باید مسیر ورود و خروج آب مورد بررسی قرار گیرد تا هیچ گونه صدای ناخوشایند و غیر اصولی در پمپ و موتورخانه به گوش نرسد. درصورتی که مشکل و عیب و ایرادی وجود داشته باشد برای تعمیر پمپ آب و موتورخانه شما باید از کارشناسان تاسیسات ماهر و با تجربه استفاده کنید.

امروزه خدمات آنلاین و اینترنتی نیز قابلیت های مقرون به صرفه ای را به نمایش می گذارد. هر صورت سرویس و تعمیر جزء مهمترین فرایندهای دوره ای پمپ محسوب می‌شود که بی‌توجهی به آن صددرصد هزینه‌های بالایی را  به وجود می‌آورد. به همین خاطر شما همیشه باید فرایند تعمیر و سرویس دوره ای پمپ را در شرایط بسیار کلیدی و ویژه مدنظر داشته باشید.

موتورخانه امروزه در یکی از مهمترین قسمتهای ساختمان ساخته میشود که ارتفاع ۲ متر را در بر بگیرد و تامین تجهیزات قطعات آن با کیفیت بالا صورت میگیرد که بتواند به شکل کاملا اصولی و به صرفه در آن نصب و مورد کاربرد قرار گیرد و شما همیشه باید از تعمیرکاران مجرب به صورت اصولی برای تعمیرات و بررسی دوره‌ای استفاده کنید و خلاصه تعمیرات و سرویس را نیز به صورت خلاصه در یک دفترچه یادداشت کنید. تعمیرات و سرویس پمپ و موتور خانه را به دکتر فنی بسپارید تا در کمترین زمان بهترین تعیمرات را مشاهده کنید.

دیدگاهتان را بنویسید