تشخیص قدرت کمپرسور کولر گازی

تشخیص قدرت کمپرسور کولر گازی

شما برای تشخیص قدرت کمپرسور کولر گازی باید انواع کمپرسور را بشناسید؛ چرا که با توجه به نوع استفاده و طراحی والبته راندمان متفاوت انواع وسایل سرمایشی کمپرسورها در کولرهای گازی با یک پلاک خوانی متفاوت تعبیه می شوند تا بتوانیم به سنجش قدرت سیستم پی ببرید. معنای انواع کد می تواند شما را برای تشخیص قابل قبول قدرت کمپرسور آشنا کند.

بررسی عملکرد و راندمان قطعه تاثیر بسیار قابل قبولی در هوا سازی و خنک نگاه داشتن محیط می‌گذارد. و به همین دلیل کمپرسور جزء قطعات مهم و کاربردی برای کولر گازی به حساب می آید و یکی از معیارهای اصلی کیفیت و کارایی کولر گازی کمپرسور است که به صورت ضعیف و قوی می توانید برروی کارکرد اصلی آن مطمئن باشید.

عملکرد کمپرسور با کیفیت و طراحی آن مرتبط است. به این جهت که قلب کولر گازی‌‎ را عمدتا کمپرسور آن تشکیل می‌دهد و به همین خاطر، از کار افتادن کمپرسور یعنی خرابی کولر گازی که هزینه بالایی را برای شما مشخص میکند.

تشخیص قدرت کمپرسور کولر گازی

پلاک خوانی

برای تشخیص قدرت کمپرسور کولر گازی شما بهتر است معیارهای متفاوتی را در نظر بگیرید. پلاک خوانی یکی این معیارها محسوب می شود و جزء مهمترین ها ینز محسوب می شود و مدل های کمپرسور با عملکرد متفاوت برای هواسازی مورد استفاده قرار میگیرند و پلاک خوانی کمپرسور یعنی شما به اطلاعات و قدرت آن به راحتی اشراف دارید.

توجه داشته باشید که پلاک فلزی که بر روی کولر گازی نصب می شود تمام اطلاعات کاربردی را در اختیار شما قرار می دهد. شما پلاک خوانی کمپرسور را باید یک یک فرصت مغتنم برای تشخیص قدرت در موتور کولور گازی در نظر بگیرید.

سرویس کولر گازی

اصلی ترین و مهمترین قطعه در کولر گازی، کمپرسور است و به همین دلیل، باید همیشه نسبت به سرویس و بررسی ایرادات آن توجه بیشتری داشته باشید. امروزه خدمات آنلاین و اینترنتی با قیمت مناسب خود درکولر گازی تعمیرات را در کمترین زمان با یک قیمت بسیار پایین برای شما به ثمر می‌رساند

و بدون هیچگونه اتلاف وقت شما می‌توانید وسیله خود را ضمن رسیدگی و بررسی کمپرسور از هزینه های تعمیراتی دور نگه دارید. پلاک خوانی کمپرسور اگر برای شما سخت است، از تعمیرکاران بخواهید که در این کار به شما کمک کنند تا بتوانید هرچه سریعتر به تشخیص قدرت کمپرسور کولر گازی و نحوه کار آن پی ببرید.

انواع کد

در ابتدای مقاله به این موضوع اشاره کردیم که کدگذاری کمپرسور کولر گازی با توجه به نوع آن مشخص می شود که شما برای تشخیص قدرت کمپرسور کولر گازی باید به حرف بزرگ و ابتدای آن توجه داشته باشید؛ چرا که حرف R یعنی کمپرسور روتاری، حرفT یعنی کمپرسور پیستونی و حرف NR یعنی کمپرسور روتاری در انواع مختلف کولر گازی شناخته می شود.

کمپرسور روتاری

شما برای تشخیص قدرت کمپرسور کولر گازی باید انواع کمپرسور را نیز به شناسید؛ چرا که کمپرسور هرکدام به واسطه عملکرد در شکل و ابعاد خاصی قیمت گوناگونی را تولید میکند. مشخصات فنی انواع کولر کمپرسور می تواند به شما در این زمینه کمک کند.

عملکرد این کمپرسورها به راندمان کار آنها مربوط است که با استفاده از تیغه که به شکل مدور درون شیار قرار می‌گیرد شما وارد شدن گاز کمپرسور برروی تیغه ها را باید در نظر بگیرید که به صورت چرخشی گاز را به خارج از کمپرسور هدایت می‌کند.

این چنین است که سرعت و فشار تیغه ها باعث فشار گاز می‌شود و عملکرد کمپرسور برای مصرف بهینه انرژی و خنک کنندگی بالا آن بسیار قابل قبول است.

کمپرسور روتاری که شما برای مناطق سردسیر میتوانید از آن استفاده کنید در طولانی مدت از کیفیت آن میتوان مطمئن بود.

تشخیص قدرت کمپرسور کولر گازی

کمپرسور پیستونی

برای تشخیص قدرت کمپرسور کولر گازی پیستونی باید گاز و فشار را درون کولر گازی در نظر بگیرید؛ چرا که اول گاز به واسطه مکنده وارد سیلندر می شود و سپس با حرکت ارام به سمت پایین حرکت میکند با ایجاد تراکم باعث می شود تا شما کارایی مناسبی را مشاهده نکنید و انرژی زیادی را به واسطه هزینه بالا باید در نظر بگیرید.

برای مناطق جنوبی استفاده از کمپرسور پیستونی گزینه مناسبی نیست. علاوه بر صدای بالا عدم بهینه سازی انرژی از جمله معایب دیگر اینکمپرسور محسوب می‌شود.

کمپرسور مارپیچی

کمپرسور مارپیچی یکی دیگر از انواع مدل های کمپرسور کولر گازی است که شما می توانید این نوع را جزء مدرن‌ترین ها در نظر بگیرید؛ چرا که درون این کمپرسور دو مارپیچ برای سیم پیچی وجود دارد که برای انرژی کمتر و راندمان بالاتر گزینه مناسبی است.

برای تشخیص قدرت کمپرسور کولر گازی مدل مارپیچی گزینه مناسبی با بازدهی و مصرف انرژی پایین تری است که باید به این گزینه توجه جدی داشته باشید. صدای کم و عمر بالا و ماندگاری خوبی که دارد باعث می‌شود که تعمیرات این کمپرسور نسبت به دیگر کمپرسور بسیار آسان تر باشد.

کلام آخر

ما در این مقاله در مورد تشخیص قدرت کمپرسور کولر گازی به واسطه انواع کمپرسور روتاری، پیستونی و مارپیچی توضیحاتی را به شما ارائه داده ایم. شما اینچنین میتوانید با پلاک خوانی و انواع کد که آشنا شده‌اید با روش های تعمیر انواع کمپرسور کولر گازی کاملا آشنا شوید و تعمیر انواع مختلف نیز متفاوت است.

شما باید قابلیت هر کدام را یک نکته مهم در نظر بگیرید و هر کدام از کمپرسورها را با هزینه مناسب به واسطه کارایی که دارد مشخص نمایید. اما در هر صورت شما برای مناطقی که نیاز است تا کولرگازی به صورت شبانه روزی روشن باشد  باید از کمپرسورهای با کیفیت تری استفاده کنید.

توجه به نوع کمپرسور از جمله موارد کلیدی محسوب می شود که سپس به خرید آن بیاندیشید. کولر گازی های با کیفیت به خاطر نوع روند کاری کمپرسور را باید از کمپرسور نامناسب تشخیص دهید.  کمپرسور بی کیفیت در آینده نزدیک شما را به تعویض سوق میدهد.

امروزه خدمات آنلاین و اینترنتی می‌تواند به صورت شبانه روزی به شما برای تعمیر و سرویس انواع کمپرسور کولر گازی کمک کند. حتی هم اکنون با تماس با شماره تلفن های دکتر فنی می توانید با پشتیبانی در ارتباط بوده و مشکلات خود را مطرح و خدمات به نحو احسن استفاده کنید.هزینه تعمیرات آنلاین را یک هزینه معقولانه در نظر بگیرید.

دیدگاهتان را بنویسید