اهمیت سرویس پکیج

اهمیت سرویس پکیج

اهمیت سرویس پکیج به این دلیل است که شما به یک باره با انواع هزینه‌های بالا تعمیر پکیج و حتی تعویض روبرو نمی شوید و بدین ترتیب مقرون به صرفه ترین راه را انتخاب می کنید. با توجه به این تعریف بهتر است سرویس پکیج را یکی از مهمترین فعالیت ها در نظر بگیرید و به صورت سالیانه نسبت به انجام آن اقدام کنید.

بین شکل از مشکلات جدی جلوگیری به عمل می آورید؛ چرا که برخی از مشکلات متاسفانه به خاطر عدم رسیدگی و توجه است و بسیاری از هزینه ها نیز به همین دلیل به وجود می آید.

شما باید به سرویس دوره ای به صورت مرتب و منظم توجه کنید؛ چرا که پکیج به عنوان یک سیستم گرمایشی طول عمر مفیدی دارد و اگر شما به صورت مناسبی از آن نگهداری نکنید، احتمال اینکه هر چه سریعتر عمر رسمی خود را از دست بدهد بسیار زیاد است. شما اگر به مکشلات مشکل پکیج خود توجه نکنید،باید خسارات و هزینه های بالایی را در نظر بگیرید.

اهمیت سرویس پکیج

مزایای سرویس پکیج

از جمله مزایای اهمیت سرویس پکیج شما باید به این نکته توجه داشته باشید که رسوب گیری لوله های پکیج، تمیز کردن گرد و خاک، تمیز کردن دودکش، تمیز کردن مشعل، بررسی پمپ پکیج، تمیز کردن جرقه زن، بررسی ترموستات و… از جمله مزایای استفاده از سرویس پکیج است.

عمدتا شما با رسوب گیری باید بدانید که فشار آب بسیار کم می شود و با کم شدن آب مشکلات بسیاری به وجود می آید. اما رسوب گیری دوباره حالت نرمال برقرار می شود و اینگونه با تخلیه رسوب شما می توانید به نحو احسن از آب گرم استفاده کنید.

با تمیز کردن دودکش که امر بسیار مهمی است دودکش پاکسازی می شود و گازهای تولید شده پکیج راه خروج خود را پیدا می کنند.

در سرویس پکیج مشعل که یکی از قطعات بسیار کاربردی شناخته می شود اگر دچار مشکل گردد صد درصد برای شما هزینه بالایی را به وجود می آورد و به همین خاطر، تمیز کردن سوراخ های مشعل باعث می شود هرچه سریعتر گرفتگی نیز برطرف شود و می تواند به راحتی کارکرد اصلی خود را به ثمر برساند.

پره های پمپنیز باید همیشه تمیز باشد تا کارایی خود را به نحو احسن انجام دهد. چنانچه شما مدام با سرد و گرم شدن ناگهانی آب روبرو می شوید بهتر است بدانید که مشکل اصلی از ترموستات است که در سرویس پکیج بررسی ترموستات نیز بسیار مورد توجه است.

سرویس پکیج دوره ای

با در نظر گرفتن اهمیت سرویس پکیج دوره ای بستن پکیج بسیار گزینه مهمی است؛ چراکه پکیج را مورد بررسی قرار داده و سپس آن باید آن را ببندند و برای تست مورد کاربرد قرار دهند. همچنین با بررسی آب، برق و گاز  پکیج را روشن می‌کنند و لوله های آب و برق و گاز را بررسی می نمایند. هرگونه نشتی و اتصالی یعنی سرویس پکیج به درستی انجام نشده است.

اگر فشار آب و گاز پکیج به درستی تنظیم نشود نمی تواند عملکرد درستی را ارائه دهد و به همین خاطر است که سرویس پکیج اهمیت خود را در این حالت به نمایش می‌گذارد.

اما مرحله آخر سرویس پکیج دیواری مرحله هواگیری پکیج است؛ چرا که اگر این مرحله به درستی انجام نشود کارکرد پکیج نیز با مشکل روبرو می شود که باید سعی کنید در این مرحله شیر آب ورودی پکیج را باز کرده و شیر خروجی را نیز تنظیم کنید.

اهمیت سرویس پکیج

انواع سرویس

حال که با اهمیت سرویس پکیج شده اید از انواع روش های سرویس نیز باید اطلاع داشته باشید، سرویس کامل و سرویس دوره ای هر کدام روش های خاص خود را دنبال می کند که در سرویس کامل پکیج شما کاملا سرویس می شود و هیچ گونه مشکلی در پایان کار وجود ندارد که صددرصد سرویس‌کامل میتواند روش مقرون به صرف ای باشد.

سرویس دوره ای پکیج نیز هر دوره به صورت منظم و مرتب انجام می‌شود و به گونه‌ای است که با توجه به فعالیت در فصل ها سرویس دوره ای می‌تواند از سرویس کامل اهمیت بیشتری داشته باشد.

اما با آغاز فصل سرما بهتر است به سرویس پکیج خود بپردازید تا در فصل سرما با مشکل رادیاتور مواجه نشوید و اما در حالت کلی هر ۶ ماه یک بار پکیج به سرویس نیاز دارد. سعی کنید کیفیت پکیج خود را با نگهداری و رسیدگی درست همیشه حفظ کنید.

هزینه سرویس پکیج اصولا با شناسایی مشکل مشخص می شود و اما نصب پکیج دیواری و زمینی با سرویس دوره ای، نصب شیرآلات، هواگیری، تعویض پمپ آب یا رفع ایراد و تعویض شیر برقی و دستی هر کدام هزینه خاصی را برای شما به بار می آورد.

سخن پایانی

ما در این مقاله سعی کردیم تا شما را با اهمیت سرویس پکیج آشنا کنیم؛ چراکه شما برای عیب یابی پکیج در هنگام سرویس می توانید از هزینه های بالای تعویض جلوگیری به عمل آورید.

همچنین به این نکته پی ببرید که وجود اشکال در هر کدام از قطعات می تواند تعمیرات ویژه ای را به وجود بیاورد؛ چرا که دور پایین، دبی کم، شکستن پروانه، وجود شن و ماسه در پمپ می‌تواند خسارات زیادی را به بار آورد.

پایین بودن فشار در مدار گرمایش و همچنین استفاده از سوپاپ بای نامناسب و همچنین رادیاتورهایی با جنس نامرغوب به راحتی در سرویس مشخص میشود و معمولا شما زمانی که از دودکش نامناسب استفاده کنید مشکلات زیادی به وجود می آید.

خرابی در شیر سه راهه کلید حرارتی به واسطه لوله کشی نامناسب مدار گرمایش باعث می‌شود که شما نتوانید از کارایی پکیج استفاده کنید.

به در هر صورت شما با سرویس کامل و یا دوره پکیج می توانید وابسته به نوع سرویس هر کدام را انتخاب کنید که هرکدام به راحتی می‌تواند یک روش مقام به صرفه محسوب شود اما بهتر است با شروع فصل سرما سعی کنید هرچه سریعتر تکلیف خود را به دست تعمیرکاران ماهر دکتر فنی در این زمینه بسپارید.

امروزه خدمات آنلاین و اینترنتی می تواند بهترین روش برای سرویس پکیج به حساب آید. متاسفانه برخی از افراد همانگونه که گفته شد به این امر توجه ندارند و این چنین است که در کوتاه مدت با مشکلات زیادی رو به رو می شوند.

دیدگاهتان را بنویسید