تعمیر فن پکیج بوتان

یکی از لوازم ضروری مورد استفاده در فصل سرد سال پکیج است.  با ما در این مقاله همراه باشید با تعمیر فن پکیج بوتان آشنا شوید.

پکیج در منزل یا هر مکان دیگر سبب میشود که در فصل زمستان مکان یا منزل گرم شود. باید گفت وجود یک پکیج سالم در خانه یا مکان های دیگر بسیار ضروری است. اما شاید پکیج هم مانند هر وسیله دیگر دچار آسیب شود. اما در صورت مشاهده هرگونه مشکل باید برای تعمیر پکیج اقدام نمود.

باید دانست پکیج ها دارای انواع مدل های متفاوتی هستند. که تعمیر کردن پکیج با توجه به مدل آن صورت میگیرد. نوع پکیج توسط هر شخص یا خانوادهای با توجه به کیفیت آب گاز و هوا در مناطق مختلف انتخاب میشود.

 تعمیر و نگهداری پکیج هم به مدل آن بستگی دارد. توصیه می شود که حتما پکیج ها چند وقت یکبار مورد بررسی قرار بگیرند.

موارد مهمی که باید در نگهداری پکیج مورد توجه باشد عبارت است از

۱. پکیج باید سالی یکبار حتما در هر صورت مورد سرویس و بررسی قرار بگیرد.

۲. در فصل گرما ضرورت دارد که قسمت هایی که مربوط به احتراق و دود و اگزوز پکیج اند. باید حتما مورد بررسی واقع شوند .

۳. هر دو سال یکبار قسمت هایی که به آب گرم پکیج مربوط می‌شوند. باید مورد بررسی و در صورت لزوم مورد تعمیر قرار بگیرند. 

۴. هر سه سال یک بار باید اجزای گرمایش پکیج دیواری و کل سیستم آن تمیز شود. و در صورت نیاز مورد تعمیر قرار بگیرند.

 اگر پکیج به صورت دوره‌ای تعمیر و نگهداری شود مراحل تبادل حرارتی سیستم را بهتر انجام می دهد. و هزینه های زیادی کاهش پیدا میکند. پس با این شرایط  ایمنی و عمر پکیج بالا میرود.

 کار فن پکیج بوتان

 زمانی که دستگاه پکیج بوتان روشن میشود به وسیله‌ی فن و دودکش احتراق به وجود آمده به خارج ارسال خواهد شد.   اما تنها کار فن پکیج بوتان این مورد نیست چرا که اگر پکیج بوتان دارای دودکش دوجداره باشد میتواند هوای تازه را برای احتراق به درون پکیج بوتان وارد نماید.

تعمیر فن پکیج بوتان

1.  تولید شدن صدای زیاد توسط فن پکیج بوتان

اگر سرویس به موقع پکیج بوتان انجام شود از بروز بسیاری از مشکلات و هزینه های سنگین جلوگیری خواهد شد. یکی از عمده‌ترین ایراد هایی که برای پکیج بوتان به وجود می آید شنیده شدن صدای ناهنجار از فن پکیج بوده که در پکیج بوتان تولید صدا  به همراه ارور است. برای برطرف کردن مشکل صدای فن پکیج در ابتدا باید فن از پکیج بوتان جدا، و مورد شستشو قرار داده شود.

دلیل اصلی این صدا به علت این است که معمولا پکیج بیش از اندازه خاک گرفته و پروانه فن به صورت تراز قرار نگرفته است. برای جلوگیری از به وجود آمدن این مشکل حتماً باید از  سرویس کار و تکنسین های با تجربه کمک گرفته شود، چون آنها علت  کار نکردن فن پکیج بوتان را بهتر دانسته و مشکل را به راحتی با ابزار آلات مخصوص و تجربه خود برطرف خواهند کرد.

۲.عدم چرخش پروانه فن پکیج بوتان:

یکی دیگر از مشکلاتی که برای فن پکیج به وجود می آید کار نکردن چرخش پروانه فن پکیج بوتان بوده که با ارور به وجود می آید و دو دلیل اصلی اتفاق این است که شاید سوختن فن پکیج است. و یا اینکه و یا  یک شی  در داخل پروانه گیر کرده است. که باید فن پکیج بوتان حتماً توسط سرویس کار بررسی و تمیز شود تا  مشکل به وجود آمده در سریع ترین زمان ممکن برطرف شود.

 ۳.روشن ماندن فن پکیج:

 یکی دیگر از مشکلاتی که برای فن پکیج بوتان به وجود می‌آید .روشن ماندن فن است.

اگر در فصل زمستان این اتفاق به صورت مکرر به وجود می آید، این مشکل جدی نخواهد بود. چرا که به دلیل کار کردن یکسره پمپ پکیج بوتان، فن نیاز به روشن ماندن دارد. زمانی که آب گرم باز می شود همان لحظه  شعله روشن نخواهد شد. و دلیل آن هم این است که قبل از روشن شدن شعله، برد الکتریکی پکیج، به  فن دستور ارسال کرده  تا روشن شود و هوای اضافی را به خارج هدایت می کند.

در این زمان باید  پرشر سوئیچ هوا باید تایید کند که فن پکیج بوتان سالم است و بعد فن پکیج روشن شود و بعد از روشن شدن فن پکیج شعله هم روشن خواهد شد.

علت به وجود آمدن صدای زیاد فن پکیج بوتان

دلایل مختلفی وجود دارند که سبب میشوند فن پکیج بوتان از خود صدای زیادی تولید کند و تعمیر پکیج بوتان لازم شود. این دلایل عبارت است از:

۱.خراب شدن بلبرینگ که میتوان با کمک روغن کاری این مشکل را برطرف نمود.

۲.لقی پایه های پکیج بوتان که شفت های به خاطر گرمای زیاد شکل آنها تغییر کرده و صدای زیادی را تولید میکنند.

۳.خراب شدن ونتوری که در داخل فن است، ونتوری قطعات پلاستیکی هستند که بیشتر در معرض آسیب اند.

سرویس و شستشو فن پکیج بوتان

باید دانست که اگر پکیج بوتان در فضای باز باشد گرد و غبار و چربی بر روی پکیج تاثیر میگذارد پس  باید به  شستشوی مبدل پکیج توجه شود. همچنین اگر پکیج در فضای آشپزخانه هم نصب شود نیاز به سرویس فن دارد. برای عملکرد بهتر این قطعه بهتر است که از اسپری های شستشو استفاده شود و مهمترین بخش برای شست‌وشوی فن، پروانه های داخلی پکیج است که توسط اسپری شستشو می توان آنها را تمیز کرد.

علت روشن ماندن فن پکیج بوتان

میدانیم که یکی از  معتبر ترین برندها در ایران، پکیج بوتان بوده و توانسته است که در سال‌های اخیر اعتماد کاربران را به خود جلب کند. و این اعتماد به دلیل این است که از این نوع پکیج به صورت زیاد مورد استفاده قرار میگیرد. و تعمیر فن پکیج در نمایندگی های این برند انجام می شود.

 اگر دستگاه به مدت زیادی روشن است باید شعله پکیج مورد بررسی قرار بگیرد. مهمترین مشکل  پکیج های بوتان، زرد شدن شعله پکیج بوده که نشان دهنده این است که شعله به خوبی نمی سوزد و همچنین  هوا هم از دستگاه خارج نمی شود. و در صورتی که  شعله پکیج زرد باشد، فن روشن مانده پس در این هنگام  باید  پکیج خاموش گردد و سپس از تعمیرکارانی که در این زمینه مشغول به فعالیت هستند کمک گرفته شود.

دیدگاهتان را بنویسید