تعمیر ونتوری پکیج بوتان

در این مقاله سایت دکتر فنی قصد داریم شمارا با تعمیر ونتوری پکیج بوتان آشنا کنیم. پس با ما تا انتهای این مقاله همراه باشید.

تعمیر پکیج

یکی از سیستم های گرمایشی که جایگزین بخاری و آبگرمکن شده است پکیج است. این سیستم در فصل گرما آب را گرم کرده و در فصل زمستان علاوه بر آب گرم سبب میشود. که محیط خانه توسط رادیاتور ها به خوبی گرم شود.

اما این سیستم چند وقت یکبار باید حتما سرویس شود برخی اوقات ممکن است ایرادهای جزئی در پکیج به وجود بیاید. که با هزینه های بسیار کم برطرف میشود. و به سایر قسمت های پکیج آسیبی وارد نخواهد شد. رادیاتور پکیج در فصل گرما کار نکرده و حتما هنگام سرد شدن هوا باید سرویس شوند‌.

برای عملکرد بهتر پکیج پکیج دیواری  آب، گاز ،برق و اکسیژن نیازمند خواهد بود. زمانی که آب پکیج تامین نشود. پکیج روشن نمی شود. بر روی پکیج های آنالوگ یک صفحه ال سی دی قرار گرفته است. که با کمک عقربه نیم بار پکیج را تشخیص خواهد داد.

پکیج دیواری برای تهیه کردن آب گرم مصرفی در منزل و آب گرم مورد نیاز برای شوفاژ در زمستان با کمک  پکیج آب را تبدیل به آب گرم خواهد نمود. این سیستم گرمایشی نسبت به سایر وسایل گرمایشی دارای محاسن بسیار زیادی است . پکیج از لحاظ  صدا بسیار صدای کمی دارد.

تعمیر ونتوری پکیج بوتان

ونتوری یکی از قسمت هایی است که محل برقراری ارتباط با شلنگ پرشر سوئیچ دود و فن پکیج بوده و کار اصلی آن تغییر دادن سطح مقطع خواهد بود.

زمانی که سطح مقطع کوچک شود  باعث شده که  که سرعت بیشتر شود.  و فشار پایین بیاید. پس در اخر  سبب شده که سیال تمایل به حرکت از فشار بیشتر به فشار کمتر را داشته باشد. و اگر در ونتوری پکیج بوتان مشکلی به وجود بیاید پکیج بوتان خاموش خواهد شد.

تعمیر ونتوری پکیج بوتان

محل قرار گیری ونتوری پکیج بوتان

بسیاری از اوقات هنگام داغ شدن آب شاید دود ناشی از احتراق به وجود بیاید. این دود برای قسمت داخل پکیج بوتان خطرناک بوده و به پکیج برمیگردد. و اگر این کار به صورت مداوم تکرار گردد. دیگر پکیج بوتان عمل نخواهد کرد.

پس در پکیج باید قطعه ونتوری وجود داشته باشد. که دود حاصل از احتراق را از فضای داخل پکیج خارج نماید. و  اگر قطر مسیر عبور سیال که به سرعت در حال حرکت میباشد را کم و دوباره آن را افزایش داد. این قسمت باریک شده یا سوراخ یا روزنه ای در آن  ایجاد خواهد شد. اگر در این قسمت سوراخ به وجود بیاید سیال از مسیر بیرون نرفته و در زمان عبور سیال این قسمت عمل مکش را انجام میدهد.

در خروجی انواع فن ها از این قطعه استفاده خواهد شد قسمت مکش هم به یک سنسور متصل بوده. و اگر اختلالی در عبور جریان مثل گرفته شدن دود کش یا کارنکردن فن به وجود بیاید عمل مکش انجام نخواهد شد. و در آخر به علت اینکه قسمت ونتوری به برد پکیج متصل است

گزارشی را به برد ارسال نموده  و هنگامی که گزارش به برد خواهد رسید مشعل پکیج به دستور برد خاموش میگردد.  و در صفحه نمایش پکیج کد خطا نشان داده شده  که مربوط به سیستم تهویه خواهد بود. و افراد متوجه میشوند که دستگاه خراب است.

ونتوری پکیج دیواری بوتان یکی از اجزای مهمی است. که در پکیج قرار داده شده است. و اگر در آن ایرادی به وجود بیاید. سبب میشود که عملکرد و تعمیر پکیج بوتان دچار اختلال شود. و در آخر پکیج از کار خواهد افتاد. در این زمان باید این قطعه مورد تعمیر قرار بگیرد.

 برای بررسی  این قطعه باید دو سر کنتاکتهای قطعه را چک نمود. چرا که نباید آنها به یکدیگر متصل باشند. و در آخر با ایجاد مکش از طریق دهان باید آنها وصل شده باشند. و بوق بازه به صدا در بیاید.

باید برای تعمیر کردن این قطعه  حتما از یک متخصص با تجربه کمک گرفته شود. چرا که اگر کار تعمیر ونتوری به دست افراد بی‌تجربه صورت بگیرد.  این قطعه آسیب زیادی را به پکیج بوتان وارد میکند.

در پکیج ها قسمت های متفاوتی وجود دارند. که هر کدام در عملکرد پکیج نقش اساسی داشته و بروز مشکل در هر یک از این قسمت ها باعث می شود که در عملکرد پکیج اختلال ایجاد شود.

تعمیر کردن  ونتوری پکیج دیواری بوتان اقدامی نیست که به دست هر تعمیر کاری انجام شود. باید قبل از آن در مورد تعمیرکار اطلاعات دقیقی را به دست آورد. چون علت این موضوع این است که قطعات پکیج بسیار حساسند و با یکدیگر ارتباط دارند. اگر در هنگام تعمیر کردن فرد تعمیرکار به یکی از قطعات آسیب وارد کند سبب میشود. که کل سیستم پکیج دچار اختلال شود. پس باید به این نکته بسیار توجه نمود.

 تعمیر ونتوری پکیج بوتان

سیستم گرمایشی پکیج بوتان

سیستم های گرمایشی جز آن دسته تجهیزات مهمی است که نقش بسیار مهم و اثر گذاری  در زندگی همه انسانها دارد و  در هر فصلی از سال این سیستم به کار برده خواهد شد،  این سیستم گرمایشی فقط برای گرم کردن فضا و محیط نیست بلکه برای گرم کردن آب و دیگر سیالات  از ان استفاده خواهد شد. به همین خاطر در تمام فصول سال استفاده از این سیستم گرمایشی ضروری میباشد.

برای اینکه سیستم گرمایشی به وظیفه خود به بهترین شکل  عمل کند به قطعاتی دارد که یکی از این قطعات ونتوری میباشد. پکیج های بوتان نیاز اساسی به این قطعه داشته و در واقع باید گفت بدون ونتوری کار کردن پکیج   بوتان ممکن نیست.

 برخی از پکیج ها دارای دودی هستند که با انجام احتراق به وجود می آید.  و این دود به راحتی به درون پکیج بر خواهد گشت.  و سبب مشکلات زیادی گردد.و در اخر پکیج  دیگر عملکرد خوبی نداشته پس باید در چنین شرایطی به  یک قطعه نیاز است که این دودهای ناشی از احتراق را از فضای داخل سیستم پکیج به بیرون ببرد. که به این قطعه پر کاربرد در پکیج ونتوری گفته خواهد شد.

سرویس کردن پکیج دیواری بوتان

سیستم پکیج ب به گونه ای ساخته شده است که باید سرویس آن به صورت دوره ای انجام شود. تا اجزای بوتان آسیب جدی به آن ها وارد نشود. انجام سرویس پکیج باید به کمک افرادی انجام شود که در این زمینه از مهارت کافی برخوردارند. و می توانند به آسانی عملیات این کار را انجام دهند.

دیدگاهتان را بنویسید