تعمیر ونتوری پکیج

تعمیر ونتوری پکیج

ونتوری پکیج نیز جزو یکی از مهم‌ ترین اجزای آن به شمار می آید که اگر دچار مشکل شود باید به تعمیر ونتوری پکیج بپردازید. ونتوری به قطعه ای در پکیج گفته می شود

که روی مسیر خروجی فن آن نصب می‌ شود و وظیفه ای که بر عهده دارد کنترل لحظه به لحظه بر روی خروج محصولات احتراق می باشد.

پکیج ها دارای اجزای مختلفی هستند که هر یک از این اجزا کاربرد خاص خودشان را دارند و نقش کلیدی در عملکرد بهتر پکیج ایفا می‌ کنند.

و مشکل دار شدن هر یک از این اجزا می‌ تواند باعث ایجاد اختلال در عملکرد پکیج شود‌.

قبل از این که بخواهیم به صورت جزئی تر و دقیق تر به ونتوری بپردازیم، باید در ابتدا به صورت کامل بدانیم که اصلا پکیج چیست؟

در واقع پکیج به نوعی سیستم گرمایشی می گویند که با پیشرفت تکنولوژی جای موتور خانه ها را گرفته اند و عملکرد به مراتب بهتر و میران مصرف انرژی پایین تری نیز دارند.

علاوه بر این موتور خانه ها فضای زیادی را نیز اشغال می کردند و نیازمند یک اتاق یا انباری جداگانه بودند.

اما پکیج ها فضای خاصی را اشغال نمی کنند و از این نظر نیز دارای مزیت مهمی می باشند.  یکی دیگر از مزایای مهم پکیج این است که دارای استقلال می باشد و هر واحد مسکونی دارای پکیجی جداگانه و کاملا مستقل است.

اکنون که به صورت مختصر با پکیج آشنا شدید، بهتر است که مبحث اصلی مقاله مان یعنی تعمیر ونتوری پکیج بپردازیم و باهم آن را مرور کنیم.

تعمیر ونتوری پکیج

کارکرد ونتوری:

اگر بخواهیم به اساس کار ونتوری بپردازیم باید بگوییم که اساس کار ونتوری تغییر دادن سطح مقطع می باشد.

وقتی سطح مقطع کوچکتر می شود و بنابراین سرعت باید بالا برود و فشار کاهش پیدا کند.

چون در چنین شرایطی سیال دوست دارد که از فشار بیشتر به سمت فشار کم تر حرکت کند و نمی خواهد فشار زیادی را متحمل شود در نتیجه حرکت خواهد کرد

و در چنین شرایطی است که مکش اتفاق می افتد و با انتقال فشار منفی توسط شلنگ به پرشر سوئیچ دود سبب وصل شدن آن می شود.

اگر هر یک از این اقدامات با اختلال مواجه شوند و به درستی انجام نشوند، باید مشکل را در ونتوری جستجو بکنیم و به تعمیر ونتوری پکیج و تعمیر پکیج بپردازیم.

پس اگر بخواهیم به صورت خلاصه وظیفه ی ونتوری را در پکیج شرح دهیم باید بگوییم که وظیفه ونتوری در پکیج مکش از پرشر سوئیچ هوا می باشد‌.

این وظیفه ی خطیر علاوه بر این که امنیت پکیج را افزایش می دهد، به کارکرد بهتر پکیج نیز کمک شایانی می کند.

سسیسستم گرمایشی

به طور کل سیستم های گرمایشی جزو آن دسته از مهم ترین تجهیزاتی هستند که در زندگی همه ی ما انسان ها وجود دارند و استفاده از آن ها در هر فصلی از سال مرسوم می باشد.

چه در فصل زمستان و چه در فصل تابستان. چون این سیستم های گرمایشی فقط محدود به گرم کردن فضا و محیط نمی باشند بلکه برای گرم کردن آب و سایر سیالات نیز می توان از آن ها استفاده کرد.

به همین دلیل استفاده از آن ها در تمام فصول سال مرسوم و قابل مشاهده است برای اینکه این سیستم های گرمایشی از این پکیج ها بتوانند به وظیفه ی خود به صورت احسن عمل بکنند

نیازمند تجهیزات و قطعاتی هستند که ونتوری یکی از این قطعات است. پکیج های دیواری نیاز مبرم به ونتوری دارند و بدون ونتوری کارکردی از خود ارائه نمی دهند.

همان طور که می دانید بعضی از پکیج ها در خود دارای دود ناشی از احتراق هستند و این دود ها می توانند به فضای پکیج برگردند

و باعث ایجاد مشکلات و خطرات جدی شوند و حتی ممکن است که پکیج را از کار بیندازند.

پس در نتیجه در چنین شرایطی نیازمند یک قطعه می باشیم که این دود های ناشی از احتراق را از فضای درونی پکیج خارج کند این قطعه ونتوری نام دارد.

همان طور که در ابتدای مقاله ذکر شد ونتوری موجب ایجاد مکش از پرشر سوئیچ هوا می شود.

همچنین بخوانید درباره: تعمیر ایرونت پکیج بوتان

پرشر سوئیچ هوا چیست؟

پرشر سوئیچ هوا به قطعه ای گفته می شود که امنیت فن پکیج را تضمین می کند. عملکرد داخلی ونتوری به این شکل است که از یک شیپور تشکیل شده است

و این شیپور با روشن شدن فن مکشی را از پرشر سوئیچ هوا به وجود می‌ آورد و در نتیجه موجب بسته شدن مدار پرشر سوئیچ هوا خواهد شد.

این قطعه ی مهم یعنی ونتوری در بطن فن یک پکیج نصب و راه اندازی می شود.

تمام این عوامل نشان می‌ دهند که ونتوری جزو اجزای بسیار مهم یک پکیج محسوب می‌ شود.

در نتیجه اگر دچار کوچک ترین مشکلی بشود باید به تعمیر ونتوری پکیج بپردازید. چون عملکرد این قطعه ی کوچک بسیار حیاتی است و اگر عملکرد لازم را نداشته باشد

ممکن است که بازگشت احتراق به داخل محیط اتفاقات بدی را برای پکیج شما و خود شما رقم بزند و خسارت های زیادی را به بار بیاورد.

پس به هیچ عنوان تعمیر ونتوری پکیج را دست کم نگیرید و از آن غافل نشوید.

تعمیر ونتوری پکیج

تعمير ونتوری پکیج:

تعمیر ونتوری پکیج اقدامی نیست که همه ی افراد بتوانند آن را انجام بدهند و نیازمند تخصص و مهارت خاصی می باشد به همین منظور باید متخصص ترین افراد را برای این کار انتخاب کنید.

ممکن است که مشکل در ونتوری پکیج برای هر یک از شما اتفاق بیفتد و برای حل این مشکل موظف هستید که از افراد متخصص و ماهر در این زمینه کمک بگیرید.

مشاورین و مهندسین سایت ما می‌ توانند به بهترین نحو در این مورد به شما مشاوره دهند.

تا بتوانید بدون مشکل تعمیر ونتوری پکیج خود را به سرانجام برسانید و با کم ترین هزینه ی ممکن این کار را انجام دهید‌.

اگر این تعمیر به بهترین نحو انجام نشود، می تواند موجب ایجاد مشکلات جدی دیگری نیز بشود.

به همین علت انتخاب یک فرد ماهر و کاردان در این زمینه، از اهمیت بسیار بالایی برخوردار می باشد که نباید آن را نا دیده گرفت و یا به آن بی توجهی کرد.

مجموعه دکتر فنی در تعمیر انواع مختلف پکیج ها مانند تعمیر پکیج فرولی و تعمیر پکیج تاچی و تعمیر پکیج ایران رادیاتور و تعمیر پکیج بوتان و تعمیر پکیج ایساتیس و تعمیر پکیج اریستون و … مهارت خاصی دارد.

دیدگاهتان را بنویسید