تعمیر ایرونت پکیج بوتان

چگونگی تعمیر ایرونت پکیج بوتان

تعمیر ایرونت پکیج بوتان یا هواگیر از قطعات پکیج گرمایشی می باشد که برای هواگیری پکیج به شکل اتوماتیک یا دستی روی پکیج قرار گرفته است در بیشتر اوقات این قطعه موجب رسوب شده یا دچار مشکل خواهد شد و در عملکرد پکیج اختلال به وجود می آورد زیرا هواگیری به طور صحیح انجام نمی شود .

ایرونت پکیج که به آن اتووونت پکیج هم گفته می شود در لغت به معنی تهویه خودکار می باشد این قطعه به طور معمول در بالای هوزینگ پکیج نصب خواهد شد

و وظیفه آن تخلیه هوای ورودی به پمپ پکیج خواهد بود در بیشتر اوقات شاهد افت فشار پکیج خواهیم بود و موقعی که افت فشار پکیج کم خواهد شد

لازم است آن را آبگیری کنید پس در کنار خالی شدن آب مدار رادیاتورها و آبگیری دوباره آن هوا به مدار وارد خواهد شد

بعد از آبگیری دوباره موقعی که پمپ شروع به کار خواهد کرد شاید مقداری از هوای مدار وارد هوزینگ پمپ گردد

در صورتی که این هوا خالی نشود شاید با گذشت زمان موجب خرابی روتور پمپ شود

پس روی هوزینگ پمپ قطعه ای به نام ایرونت قرار گرفته است که هوای وارد شده به پمپ را خالی کرده و از صدمه دیدن پمپ جلوگیری خواهد کرد .

تعمیر ایرونت پکیج بوتان

ایرونت پمپ و پکیچ چیست ؟

ایرونت پمپ پکیج یا هواگیر پکیج به اجزایی در پکیج نامیده می شود که هوای درون پکیج را به طور خودکار در کنار صدای کم و حباب بیرون خواهد کرد

بودن هوا داخل پکیج موجب به وجود آمدن مشکلاتی مانند انتقال ندادن درست دما ، خورده شدن لوله ها ، خراب شدن پمپ ، رسوب گرفتن دیگر اجزا و … می شود

که ایرونت پمپ و پکیج از به وجود آمدن این مسائل جلوگیری خواهد کرد محل قرارگیری ایرونت یا هواگیر پکیج روی پمپ سیرکولاتور پکیج بوده است و از دو نوع اتوماتیک و دستی برخوردار می باشد .

هواگیر خودکار به صورت اتوماتیک هوای درون پکیج را خواهد گرفت و آن را بیرون خواهد کرد .

ولی ایرونت دستی را لازم است به وسیله پیچ گوشتی باز نموده و بعد از هواگیری آن را محکم نمایید .

جنس ایرونت ها از نوع برنج و پلاستیک می باشد در قدیم جنس ایرونت های پکیج از نوع برنجی بود و بیشتر ایرونت های برنجی در مدت زمان کوتاه رسوب های زیادی گرفته

و در این حالت جهت تعمیر ایرونت پکیج بوتان و تعمیر پکیج و یا تعویض آن به سختی باز خواهند شد در حال حاضر جهت بهتر شدن عملکرد ایرونت پکیج ها از ایرونت های پلاستیکی استفاده خواهند کرد .

تشخیص سلامت و معیوب بودن ایرونت پکیج

برای تعمیر ایرونت پکیج بوتان ابتدا بایستی سلامت و خراب بودن آن را تشخیص دهید پس لازم است عوامل زیر را بررسی کنید:

نشت آب از هواگیر :

دلیل اصلی خرابی و معیوب بودن ایرونت زنگ زدگی فنر درونی آن خواهد بود در این صورت گوی شناور بسته نمی شود

و بعد از خروج هوا از ایرونت پکیج بوتان گوی شناور حرکت نخواهد کرد آب از آن خارج خواهد شد و متوجه نشت آب از هواگیر می شوید .

صدمه دیدن به قطعات :

یکی دیگر از علت های خرابی ایرونت به این مورد اشاره می توان کرد که گوی شناور بعد از هواگیری که پایین آمده است گیر خواهد کرد

در بخش بعدی موقعی که هواگیری پایان یافته و آب به درون ایرونت وارد شده است شناور آزاد نشده و در این صورت به جای هوا آب از هواگیر بیرون آمده و به فضای بیرون نشت خواهد کرد

و یا در موقع هواگیری اجازه بیرون رفتن هوا را نخواهد داد و هوا داخل دستگاه می چرخد و به قطعات درونی دستگاه صدمه خواهد زد .

جهت برطرف نمودن اختلالات مربوط به ایرونت با متخصصین تعمیر ایرونت پکیج بوتان تماس حاصل فرمایید به یاد داشته باشید

که با سرویس به موقع پکیچ در هر فصل از به وجود آمدن مشکلات در قطعات پکیج بوتان جلوگیری خواهد شد و در هزینه های تعیر ایرونت پکیج بوتان و نگهداری پکیج خود صرفه جویی نمایید .

چرا هواگیری پکیج لازم می باشد ؟

جهت تامین کردن هوای یکدست در خانه

ایمنی بیشتر پکیج شوفاژ دیواری

مانع از سرد شدن آب حمام در موقع استحمام

کنترل کردن فشار یا بار آب در لوله ها در بهترین شکل

آموزش کامل هواگیری پکیج بوتان

توجه کنید که هواگیری در همه دستگاه ها یکسان خواهد بود و نوع دستگاه فرقی نخواهد کرد .

در همه ی مدل های بوتان یک عدد شیر کوچک زیر دستگاه وجود دارد که با باز نمودن آن آب به پکیج بوتان وارد خواهد شد و عقربه پکیج شروع به بالا رفتن خواهد کرد .

موقعی که عقربه دستگاه به 5/1 رسید شیر هواگیری را ببندید و دستگاه را شروع کنید

اگر که اجزای پکیج دیواری بوتان مدل پارما یا بیتا و یا پرلا و انواع مدل های دیگر مشکلی نداشته باشند فن پکیج شروع به کار خواهد و شعله تشکیل خواهد شد .

هواگیری کار خیلی آسانی خواهد بود و اصلا احتیاج به سرویس کار و پرداخت هزینه نخواهد بود .

همچنین بخوانید درباره: تعمیر پمپ سیرکولاتور پکیج

خطرات بالا رفتن فشار پکیج

پکیج به شکلی ساخته شده که فشار مضاعف بر روی خود را بتواند خنثی نماید و در صورتی که فشار به 2 بار هم رسید مشکلی برای آن به وجود نخواهد آمد اختلال موقعی به وجود می آید که فشار بار بالاتر از 3 بار باشد .

بالا رفتن فشار عیب های زیادی خواهد داشت و به پکیج و ساختمان صدمه خواهد زد از جمله این معایب عبارتند از :

به وجود آمدن رطوبت و نم و صدمه به ساختمان که دلیل آن نشت آب از شیر اطمینان پکیج می باشد .

به وجود آمدن زنگ زدگی و خوردگی و پوسیدگی در سیستم لوله کشی پکیج

تعمیر ایرونت پکیج بوتان

صدمه رسیدن به قطعات درونی پکیج

آیا هواگیری پکیج بوتان فقط مربوط به پمپ آن می باشد ؟ در پاسخ به این پرسش باید گفت که در حقیقت هواگیری پکیج با بیرون نمودن هوای پمپ کامل خواهد شد

اما با انجام هواگیری پکیج تنها قسمتی از مسئله هواگرفتن دستگاه برطرف خواهد شد و جهت تمام شدن دوره هواگیری پکیج و افزایش دادن بازده دستگاه بهتر می باشد که رادیاتورها هم دوباره هواگیری شوند.

مجموعه دکتر فنی در تعمیر انواع مختلف پکیج ها مانند تعمیر پکیج فرولی و تعمیر پکیج تاچی و تعمیر پکیج ایران رادیاتور و تعمیر پکیج بوتان و تعمیر پکیج ایساتیس و تعمیر پکیج اریستون و … مهارت خاصی دارد.

دیدگاهتان را بنویسید