تعمیر سنسور دود پکیج ایران رادیاتور

در این مقاله وب سایت دکتر فنی سعی داریم شما را با نحوه تعمیر سنسور دود پکیج ایران رادیاتور بیشتر آشنا کنیم. پس با ما در ادامه این مقاله همراه باشید.

تعمیر پکیج

پکیج یک دستگاه پر مصرف است که در تمام فصل های سال از آن استفاده می شود. در ماه های گرم سال برای تولید آب گرم و در فصول سرد هم برای گرمایش رادیاتور و شوفاژ و گرم کردن محیط از پکیج استفاده خواهد شد. استفاده از  پکیج به صورت مداوم ممکن است عمر آن را کوتاه کند و بیشتر به سرویس و تعمیر پکیج نیاز داشته باشد. همچنین ممکن است که رسوبات و مواد معدنی که در آب وجود دارند، در سیستم لوله کشی پکیج رسوب کرده و دستگاه را کم کم از کار بیندازند. برای نگهداری صحیح و طولانی مدت این دستگاه باید به صورت دوره ای پکیج را مورد سرویس قرارداد. مشکلات رایج پکیج دیواری باعث شده که نیاز به تعمیر پکیج دیواری باشد، اما با کمک گرفتن از یک تعمیرکار پکیج می توان مشکلات پکیج دیواری را به راحتی برطرف نمود.

شرکت هایی که محصول پکیج را تولید کرده هر کدام از این پکیج ها  دارای ایراداتی هستند، و  هنگامی که خراب میشوند کدهای خطا به صورت چراغ چشمک زن در صفحه نمایش پکیج  نشان داده خواهد شد. برای اینکه عیب اصلی پکیج را متوجه شویم باید به دفترچه راهنمای شرکت تولید کننده پکیج مراجعه نمود و خطای نشان دهنده را بررسی کرد.

اختلالاتی که در پکیج به وجود می آید شامل موارد زیر است که عبارتند از؛

پکیج به طور کلی قفل میشود.

پکیج به هیچ عنوان خاموش نشده ولی دکمه ها و قسمت های مختلف هم کار نخواهند کرد

سنسور دود پکیج

سنسور دود یک کلید بسیار حساس در برابر حرارت بوده که بر روی کلاهک تعدیل نصب شده و در زمانی که دمای کلاهک تعدیل به ۷۵ درجه سانتیگراد برسد به برد پیغام داده و برد دستگاه را خاموش خواهد کرد. سنسور دود به نام های ترموستات دودکش  و یا کلید ایمنی و ترموستات ایمنی دودکش هم شناخته می شود. سنسور دود در حالت عادی کنتاکت آن بسته بوده و عملکرد تست ترموستات دودکش به اینگونه است که هنگامی که مسیر دودکش بسته شده باشد دود به درون کلاهک تعدیل برگشته و در نتیجه دمای کلاهک بالا می رود و سبب می شود که عملکرد سنسور دود در آن اختلال ایجاد شود و پکیج خاموش گردد.

تعمیر سنسور دود پکیج ایران رادیاتور

تعمیر سنسور دود پکیج ایران رادیاتور

در هنگام تابستان که هوا گرم است ممکن است که از پکیج زیاد استفاده نشود به همین علت گرد و غبار بر روی عناصر گرمایشی خواهد نشست و باعث می شود که سنسور دود خراب شود. در  این صورت باید سنسور دود پکیج مورد تعمیر قرار بگیرد. زمانی که پکیج گرمایشی برای اولین بار در فصل زمستان روشن و خاموش میشود گرد و غبار روی عناصر گرمایشی سوخته و بوی دود یا آتش را به وجود می‌آورد. برخی اوقات بوی دود به شدت زیاد است که سنسورهای دود را فعال کرده اگر این اتفاق بیفتد هشدارهای دود را باید بازنشانی کرد و بوی دود به زودی باید از بین برود. در غیر این صورت باید سنسور دود پکیج بررسی شود.

 تعمیر پکیج ایران رادیاتور سنسور های دود در همه اتاق هایی که ممکن است آتش سوزی رخ بدهد قرار داشته اما در اتاق های دود یا بخاری مانند وسط آشپزخانه یا حمام زنگ گرما مناسب تر بوده و  این سنسور  زمانی به صدا درمی آید که اتاق به دمای مشخصی برسد. سنسورهای دود به تعمیر و نگهداری بسیار کمی نیاز داشته اما باید دستگاه را در وضعیت مناسبی نگهداری کرد و از دکمه تست برای تست باتری و هشدار دود به صورت هفتگی استفاده نمود. زیرا باید هر ۱۰ سال یکبار آن ها را تعویض کرد مگر اینکه زنگ هشدار آن به صورت ده ساله باشد. بهتر است که به آرامی داخل کیس سنسور  را جارو برقی کشید و  با کمک برس ضمیمه آن را تمیز کرد تا گرد و غبار از روی سنسورهای هشدار پاک گردد. اگر کیس باز نشود باید حتما سوراخ های آن با کمک جاروبرقی تمیز شود. همانطور که گفته شد  سنسور دود پکیج باید هر هفته مورد بررسی و تست قرار بگیرد.

نکات مهم در مورد تعمیر سنسور دود پکیج

سنسور های دود یونیزه کننده رطوبت بوده، و  هنگامی که در نزدیکی حمام یا سایر مناطق که دارای رطوبت بالا هستند قرار بگیرند، همیشه در حال هشدار دادن میباشند.

زمانی که هوای سرد در نزدیکی سنسور های دود قرار میگیرد، هشدارهای مزاحم افزایش پیدا خواهد کرد چرا که هوای غبار آلود می تواند محفظه سنجش را تحریک کند.

هشدار دود ممکن است که نیاز به جا به جایی داشته باشد  و در صورت امکان هشدار دود را باید حداقل در فاصله بیست فوتی از وسایلی مثل؛ کوره ها و اجاق ها که  ذرات احتراق از خود تولید میکنند، نصب کرد.

اگر سنسور دود در کنار منبع سوخت و سوز قرار بگیرد هشدارهای ناخواسته ممکن است به وجود بیاید. پس باید در حد امکان این نواحی مورد تهویه قرار بگیرد تا سنسور دود کمتر دچار خرابی شود و نیاز به تعمیر پیدا کند.

 

باید گفت این ترموستات فقط در پکیج  های بدون فن قرار  داشته و روی پره میانی کلاهک تعدیل قرار گرفته است و هنگامی که خروج دود با مشکل روبه‌رو شود دود از طریق پره  میانی عبور کرده و به محیط نشت خواهد کرد. دمای پره میانی کلاهک تعدیل زمانی که از دمای  ۷۵ درجه سانتیگراد بالا می‌رود، این کلید قطع شده و سیستم خاموش خواهد شد، تا از حادثه جلوگیری گردد. برای تست کردن این قطعه میتوان از مولتی متر در حالت تست به اتصال کوتاه قرارداد. دو سر سیم های مولتی متر را به دو سر پایه های ترموستات متصل کرده و سپس در این حالت صدای بوق مولتی متر باید شنیده شود در غیر این صورت اگر صدایی شنیده نشود باید دانست که ترموستات دارای عیبی می باشد. محل اتصال ترموستات حد به مبدل ، خمیر سیلیکونی موجود است که با وجود این خمیر باعث می‌شود تا از اکسید شدن سطح ترموستات جلوگیری شود و همچنین گرمای مبدل به صورت یکسان به طور یکدست انتقال پیدا کند و عملکرد آنها افزایش یابد این خمیر هم نقشه هادی حرارتی را دارد.

پس در صورت به وجود آمدن هرگونه مشکل برای سنسور دود باید آن را مورد بررسی و تعمیر قرار داد چرا که این قسمت از پکیج بسیار مهم بوده و ممکن است مشکلات زیادی برای پکیج را به وجود بیاورد.

 

 

 

دیدگاهتان را بنویسید