تعمیر کلید حد پکیج ایران رادیاتور

در این مقاله وب سایت دکتر فنی سعی داریم شما را با نحوه تعمیر کلید حد پکیج ایران رادیاتور بیشتر آشنا کنیم. پس با ما در ادامه این مقاله همراه باشید.

تعمیر پکیج

پکیج وسیله ای است  که برای گرم کردن ، مصارف خانگی و تجاری با کمک از آن استفاده می شود.به علت کوچک بودن پکیج ها به جای موتورخانه های بزرگ مورد استفاده قرار می گیرند. سیستم  تعمیر پکیج در برابر با موتورخانه ها فضای کمتری را در بر می‌گیرد و به راحتی در همه خانه ها و محل های  کوچک قرار خواهد گرفت.

از این سیستم گرمایشی در تابستان فقط برای گرم کردن آب و استحمام و شستشو استفاده شده ولی در زمستان علاوه بر مصارف گرم کردن آب، برای شوفاژ و گرم کردن خانه هم از آن کمک گرفته می شود. سیستم پکیج دارای دو قسمت است که بخش اول سیستم مرکزی یا همان دستگاه اصلی بوده که وظیفه آن گرم کردن آب است، قسمت دوم شوفاژ یا همان رادیاتور است که فضای اتاق حمام پذیرایی و غیره را گرم میکند دستگاه اصلی با کمک فشار پمپ از طریق سیستم لوله کشی به رادیاتور آب را گرم میکند. آب گرم زمانی که وارد شوفاژ شده باعث میشود که بدنه شوفاژ گرم شود و به کمک گردش هوا هم محیط اطراف گرم گردد.

ولی باید در نظر گرفت که سرویس کردن پکیج باید حتماً سالی یکبار صورت بگیرد چرا که اگر قطعات آسیب دیده به موقع مورد تعمیر قرار بگیرد، از هزینه های جبران ناپذیری جلوگیری خواهد کرد.

تعمیر و سرویس کردن پکیج ایران رادیاتور متفاوت بوده و سرویس پکیج در واقع بیشتر به منظور تمیزکاری پکیج است که باید حتما شش ماه یکبار این کار صورت گیرد.

آشنایی بیشتر تعمیر کلید حد پکیج ایران رادیاتور

قسمتی در پکیج وجود دارد که برای بالا بردن ایمنی پکیج و حفظ کردن سلامت مصرف کنندگان در آن قرار داده شده که این قسمت کلید حد پکیج است، در این قسمت ایرادی به وجود بیاید باید کلید حد پکیج در زمانی کوتاه مورد تعمیر قرار بگیرد. یکی از مهم‌ترین مسائلی که در رابطه با ایمنی آبگرمکن ها در گذشته وجود داشت این بود که؛ یک شعله کاذب در آب آبگرمکن ممکن بود رخ دهد  که باعث منفجر شدن آبگرمکن ها میشد. اما با مرور زمان برای این مشکل، در پکیج دیواری راه حلی را به وجود آوردند که تغییراتی را در ساختار و نحوه طراحی پکیج ها انجام داده‌اند تا ایمنی پکیج را بالا ببرند. برای این کار در پکیج های دیواری یک قطعه به نام کلید حرارتی و کلید حد قرار گرفته داده‌اند تا این قسمت امنیت پکیج را از افزایش دهد.

 می دانیم در انواع قدیمی تر از آبگرمکن ها شعله های کاذب به وجود می آمد که ممکن بود خطر بزرگی را داشته باشد و علت به وجود آمدن این مشکل،فرسودگی قطعات مختلف در پکیج بوده است. در برخی موارد هم ممکن بود انفجار رخ بدهد. اما در پکیج های ایران رادیاتور  با کمک  کلید حد پکیج تا حد زیادی از این مشکل جلوگیری شده است.

 در پکیج ایران رادیاتور وظیفه کلید حد در اتصال با ترموکوپل داخل پکیج است و قطع کردن راه گاز ورودی در زمانی که دمای پکیج بیش از حد اندازه بالا می رود و ممکن است خطر انفجار را به وجود بیاورد به عهده این قطعه میباشد. و برای مسدود کردن جریان دود هم از این قطعه به کار برده میشود و باعث خواهد شد که گاز گرفتگی و خفگی بر اثر جریان گاز رخ ندهد. هنگامی که این قطعه خراب میشود باید سریعا اقدامات لازم را انجام داد و از یک تعمیرکار حرفه‌ای کمک گرفت.

  تعمیر کلید حد پکیج ایران رادیاتور

 عملکرد کلید حد پکیج ایران رادیاتور

 این کلید مثل یک کلید قطع و وصل است و از سوی دیگر این قطع و وصل شدن در راه گاز ورودی با توجه به میزان حرارت تعیین می شود. به همین علت این قطعه مناسب با کاری که انجام می دهد تعیین شده و موقعی که حرارت بالا میرود کنتاکت هایی که در کلید حرارتی پکیج وجود دارند به دلیل خمیده شدن دو  دو فلز که با یکدیگر مرتبط هستند، و  بر اثر انبساط از یکدیگر جدا شده و در آخر این شرایط جریان الکترون ها از ترموکوپل ها وصل شده به کلید حد پکیج و در نهایت عملکرد پکیج متوقف می شود.

 

 برطرف کردن مشکل خراب شدن و تعمیر کلید حد پکیج ایران رادیاتور؛

مراحل تعمیر کلید حد پکیج ایران رادیاتور  یک کار بسیار تخصصی و مهمی بوده، که تشخیص دادن عواملی که باعث به وجود آمدن این اختلال و خرابی شده اند  دارای اهمیت بسیار بالایی می باشد، باید گفت به طور کلی در هر کدام از این کلیدها اگر علائم زیر به وجود بیاید کلید حد  دچار اختلال شده و باید حتماً مورد تعمیر قرار بگیرد. ۱.هنگامی که شمعک در پکیج ایران رادیاتور به صورت دائم خاموش و روشن میشود و ثبات لازم در کارکرد شمعک وجود نداشته باشد، نشان دهنده اختلال در  پکیج خواهد بود.

 ممکن است  بر روی صفحه نمایشگر پکیج ایران رادیاتور ارور هایی ایجاد شود، در برخی از مدل‌ها روشن نشدن چراغ روی پکیج خبر از خراب شدن کلید حد پکیج خواهند داد، پس در این شرایط باید به چراغ قرمز رنگ توجه کرد و مشکل را برطرف نمود.

 با کمک یک مولتی متر میتوان اختلال  کلید حد را  مورد بررسی قرار داد. باید صدای بوق از مولتی متر به گوش برسد، در غیر این صورت باید گفت کلید حد پکیج ایران رادیاتور خراب شده است.

 تعمیر کلید حد پکیج ایران رادیاتور

اهمیت داشتن تعمیر کلید حد پکیج ایران رادیاتور

 بعد از این که علت به وجود آمدن اختلال در کلید حد  پکیج ایران رادیاتور مورد بررسی قرار داده شد، باید کلید حد پکیج  در زمان کوتاه مورد تعمیر قرار بگیرد. سنسور حرارتی در ایمنی پکیج ایران رادیاتور نقش ایمنی را برعهده داشته و به همین دلیل هر نوع توجه نکردن برای برطرف کردن اختلال کلید حد پکیج ایران رادیاتور باعث میشود که مشکلات زیادی به وجود بیاید. اگر کار دستگاه غیر عادی به نظر بیاید باید با کمک یک تعمیرکار ماهر و با تجربه کلید حد پکیج را تعمیر یا تعویض کرد چرا که تعمیرکار کلید حد پکیج  را مورد بررسی و عیب یابی قرار می‌دهد و پس از بررسی کامل با کمک ابزارهای تخصصی کلید حد را تعویض یا تعمیر می کند.

بهتر است که چند وقت یکبار پکیج ایران رادیاتور مورد بررسی و سرویس قرار بگیرد تا مشکلات جدی به وجود نیاید و از بروز خطرهای جدی جلوگیری گردد.

 

دیدگاهتان را بنویسید