تعمیر منبع انبساط پکیج ایران رادیاتور

در این مقاله وب سایت دکتر فنی سعی داریم شما را با نحوه تعمیر منبع انبساط پکیج ایران رادیاتور بیشتر آشنا کنیم. پس با ما در ادامه این مقاله همراه باشید.

تعمیر پکیج

زمانی تعمیر پکیج ضروری می شود که مواردی  مثل روشن نشدن پکیج‌، گرم نشدن آب، خاموش شدن پکیج پیش بیاید. هنگام تعمیر پکیج انتخاب کردن یک تعمیرکار بسیار حرفه ای یک امر بسیار مهم است چرا که پکیج های دیواری و زمینی دارای برند های مختلفی می باشند که با یکدیگر فرق دارند.

اما قطعات حساسی مثل پمپ آب، سنسور حرارتی و برد در همه آن ها وجود دارد و در برخی اوقات نیاز است که پکیج ها مورد سرویس کامل یا دوره ای قرار بگیرند که اگر ایراد جدی و خرابی در قطعات پکیج به وجود آمده است، فوراً برطرف شود تا به قسمت های دیگر پکیج آسیب وارد نکند. به عنوان مثال؛ اگر پکیج روشن شود ممکن است که جرقه زن آن خراب شده و نیاز به تعمیر داشته باشد. اما باید گفت سرویس کردن پکیج در هنگام به وجود آمدن مشکل انجام نمی شود، بلکه برای  سلامت دستگاه صورت میگیرد.

در واقع پکیج یک سیستم گرمایشی که در میان افراد بسیار طرفدار دارد، این سیستم برای گرم کردن آب و گرمایش خانه است. هزینه نگهداری تعمیر پکیج ایران رادیاتور بسیار کم است و می توان به صورت شش ماه یک بار پکیج را به صورت دوره‌ای سرویس نمود.

 

آشنایی با تعمیر منبع انبساط پکیج ایران رادیاتور

 منبع انبساط پکیج به صورت دایره و مانند بشقاب یا استوانه می باشد. منبع انبساط فشار آب گرم داخل سیستم گرمایشی را تنظیم کرده و هنگامی که دمای آب بالا میرود، حجم آن هم بیشتر خواهد شد. این موضوع ممکن است که سبب شود به لوله ها و پکیج فشار وارد گردد. چون حجم لوله ها و پکیج یک مقدار معینی خواهد بود، در این شرایط بهترین کار این است که منبع انبساط را بر سر راه لوله ها قرار داد تا افراد متوجه این تغییرات بشوند و بتوانند آن را کنترل کنند و نشتی سیستم را با کاهش فشار جبران نمایند.

برای ششناخت بیشتر نحوه تعمیر منبع انبساط پکیج ایران رادیاتور با ادامه این مقاله همراه باشید.

 کار های منبع انبساط پکیج ایران رادیاتور؛

 به طور کلی باید گفت وظیفه‌ای که منبع انبساط پکیج انجام میدهد عبارت است از؛

 کاهش فشار آب گرم هنگامی که دمای آب بالا میرود.

 تنظیم کردن فشار پکیج زمانی که فشار آب گرم کم شده باشد.

 زمانی که منبع انبساط پکیج برای آن مشکلی به وجود بیاید، تنها کاری که می‌توان انجام داد این است که آن را عوض نمود، برای عوض کردن منبع انبساط پکیج بهترین کار این است که از یک تعمیرکار باتجربه کمک گرفته شود.

تعمیر منبع انبساط پکیج ایران رادیاتور  

 انواع منبع انبساط پکیج ایران رادیاتور؛

  منبع انبساط  پکیج باز؛

اگر منبع انبساط پکیج ایران رادیاتور، از نوع باز باشد، بالاتر از مبدل حرارتی منبع انبساط نصب شده تا بتواند به آسانی فشار را کنترل کند، علت اختلاف ارتفاع به خاطر این است که  پکیج ممکن است خاموش شود و در این هنگام باید  دستگاه بتواند به خوبی هواگیری را انجام دهد. همچنین نظارت بر روی انبساط و انقباض حجم آب و  وظیفه کنترل فشار سیستم هم برعهده منبع انبساط میباشد.

محدودیت های این نوع منبع انبساط عبارت است از؛

در کنترل فشار و دما محدودیت وجود داشته باشد.

بیش از اندازه انرژی به دلیل تبخیر شدن آب از بین میرود.

حجم لوله کشی بالا باشد.

منبع انبساط پکیج بسته؛

با توجه به اینکه منبع انبساط باز دارای ویژگی های مخصوصی میباشد، شاید در برخی از پکیج ها از نوع منبع انبساط بسته استفاده شود، در این نوع منبع انبساط فشار از طریق بادی که ذخیره میشود در سیستم وارد شده و این نوع منبع انبساط به سه دسته تقسیم بندی میشود که عبارت است از؛

بالشتکی

بادکنکی

دیافراگمی

 منبع انبساط پکیج ترکیبی؛

 هنگامی که در پکیج از منبع انبساط های باز و بسته استفاده نشود قطعاً با استفاده از قطعات شیر کاهنده فشار، پمپ پرشر سوئیچ،یک مخزن برای کنترل فشار و حجم آب در پکیج به کار برده می شود.

 

علائم خراب شدن منبع انبساط پکیج ایران رادیاتور

یکی از مهمترین نشانه های خرابی منبع انبساط تغییر فشار است هنگام بالا رفتن بیش از اندازه فشار در زمان گرم کردن و افت شدید فشار در حین  سرد کردن آب و نوسانات فشار می تواند از نشانه های خراب شدن منبع انبساط باشد. برخی اوقات با بالا رفتن فشار به حد زیادی شیر اطمینان، مقدار آب اضافی را به بیرون خواهد ریخت، و این سبب می‌شود که هنگام سرد شدن فشار، به مقدار زیادی افت پیدا کند و پکیج خاموش می شود. هنگام خاموش شدن پکیج ایران رادیاتور در زمان سرد کردن هم می تواند از نشانه های خراب شدن منبع انبساط باشد.

اگر  در پکیج ایران رادیاتور  نوسان فشار باد به وجود بیاید باید این موضوع مورد بررسی قرار بگیرد. چرا که ممکن است اشکال از خود منبع باشد یا اینکه برای شلنگ رابط آن مشکلی به وجود آمده باشد. شاید شلنگ دچار پارگی یا گرفتگی شده که در این زمان منبع انبساط پکیج ایران رادیاتور را  باید تعمیر نمود. یا اینکه شلنگ آن را تعویض کرد. اما اگر ایراد از دیافراگم و  بدنه منبع انبساط باشد باید منبع انبساط حتما تعویض گردد.

تعمیر منبع انبساط پکیج ایران رادیاتور

 

نکات عوض کردن منبع انبساط ایران رادیاتور

باید شیر ورودی آب و گاز پکیج را جدا کرد و سپس از بسته بودن آنها مطمئن شد.

 آب مدار گرمایشی داخل پکیج باید تخلیه شود.

 باید تمام اتصالاتی که در زیر پکیج وجود دارند جدا شود، این اتصالات مانند؛ شلنگ گاز، لوله های رفت و برگشت، گرمایش و سرمایش  لوله های ورودی آب سرد و گرم .

پکیج را باید روی زمین بر روی یک جای نرم قرار داد و در صورتی که منبع انبساط به پکیج وصل است، پیچ های آن را باز کرد. در زیر منبع انبساط یک لوله و یا یک شلنگ رابط موجود است که آب اضافی را به داخل منبع هدایت کرده و در این مرحله باید این شلنگ و لوله را جدا کرد. در زمانی که مشکل از گرفتگی یا پارگی شلنگ یا لوله اتصال باشد با تعویض کردن آن می توان به راحتی مشکل را رفع نمود و تعمیر در این مرحله به پایان می‌رسد. اما زمانی که مشکل از خود منبع انبساط باشد باید مراحل تعمیر ادامه پیدا کند.

 

هزینه تعویض منبع انبساط پکیج ایران رادیاتور

تعویض پکیج ایران رادیاتور باید به کمک افراد با تجربه انجام شود که هزینه آن با توجه به کار هایی که تعمیر کار انجام میدهد تعیین میشود. هزینه تعویض طبق قانونی که اتحادیه ها مشخص کرده اند تعیین خواهد شد.

 

دیدگاهتان را بنویسید