تعمیر ونتوری پکیج ایران رادیاتور

در این مقاله وب سایت دکتر فنی سعی داریم شما را با نحوه تعمیر ونتوری پکیج ایران رادیاتور بیشتر آشنا کنیم. پس با ما در ادامه این مقاله همراه باشید.

تعمیر پکیج

باید دانست پکیج ها دارای انواع مدل های متفاوتی هستند که تعمیر کردن پکیج با توجه به مدل آن انجام میشود. نوع پکیج توسط هر شخص یا خانواده ای با توجه به  کیفیت آب گاز و هوا در مناطق مختلف انتخاب میشود.

 تعمیر پکیج هم به مدل آن بستگی دارد. بهتر است که پکیج ها به صورت دوره‌ای مورد سرویس قرار بگیرند. نکاتی که باید در تعمیر و نگهداری پکیج رعایت کرد عبارت است از؛

۱. پکیج دیواری چه استفاده شود چه استفاده نشود باید سالی یکبار حتما مورد بررسی قرار بگیرد.

۲. تعمیر و نگهداری قطعه هایی که مربوط به احتراق و دود و اگزوز پکیج هستند، باید در فصل گرما حتماً مورد بررسی قرار بگیرند.

۳. هر دو سال یکبار قسمت هایی که به آب گرم پکیج مربوط می‌شوند باید مورد بررسی و در صورت نیاز تعمیر شود.

۴. هر سه سال یکبار باید اجزای گرمایش پکیج دیواری و کل سیستم آن تمیز شود و در صورت نیاز مورد تعمیر قرار بگیرند.

 اگر پکیج به صورت دوره‌ای تعمیر و نگهداری شود، مراحل تبادل حرارتی سیستم را بهتر انجام می دهد و هزینه های زیادی کاهش پیدا میکند، پس با این شرایط  ایمنی و عمر پکیج بالا میرود.

مزایای استفاده از پکیج ایران رادیاتور:

مهمترین مزایای استفاده از پکیج ها عبارت است از؛

 دسترسی داشتن مستقیم و شخصی بودن پکیج.

همیشه آب گرم با پکیج سالم وجود دارد. تعمیر و نگهداری پکیج ایران رادیاتور نسبت به موتورخانه ها دارای هزینه کم می باشد.

 برای نصب کردن آن بر روی دیوار و زمین نیاز به فضای زیادی نخواهد داشت.

 نیاز به لوله کشی زیاد نخواهد بود. ایمنی و راحتی آن در استفاده بسیار بالا می باشد.

 تعمیر ونتوری پکیج ایران رادیاتور

 تعمیر ونتوری پکیج ایران رادیاتور :

برای اینکه راجع به تعمیر ونتوری پکیج بدانیم ابتدا باید آنرا بشناسیم. ونتوری پکیج دیواری، فن پکیج یا لوله پیلوت محلی برای ارتباط گرفتن  با شلنگ پرشرسوئیچ دود و فن پکیج می باشند. کار اصلی ونتوری پکیج دیواری تغییر دادن سطح مقطع ست و در واقع با کوچک شدن سطح مقطع باعث می شود که سرعت بالا رفته و فشار کاهش پیدا کند. پس در نهایت سبب شده که سیال تمایل به حرکت از فشار بیشتر به فشار کمتر را داشته باشد. و هرگونه ایرادی که در این قطعه به وجود بیاید پکیج در نهایت خاموش میشود.

 

 محل قرار گرفتن ونتوری پکیج ایران رادیاتور :

 بیشتر اوقات زمان گرم شدن آب  دود ناشی از احتراق به وجود می آید. که این دود برای فضای داخل پکیج خطرناک است و باعث برگشت به پکیج می شود و اگر این کار ادامه داشته باشد، دیگر پکیج کار نمیکند. پس در همچین شرایطی باید یک قطعه در پکیج وجود داشته باشد که این دود ها که از احتراق به وجود می آیند را از فضای داخل پکیج به خارج هدایت کند،  این کار بر عهده ونتوری پکیج است اگر قطر مسیر عبور سیال که به سرعت در حال حرکت میباشد را کم کرد و دوباره آن را افزایش داد در قسمت باریک شده سوراخ یا روزنه ایجاد خواهد شد. اگر در این قسمت سوراخ به وجود بیاید سیال از مسیر بیرون نرفته و در زمان عبور سیال این قسمت عمل مکش را انجام خواهد داد. از این قطعه در خروجی انواع فن ها به کار برده میشود قسمت مکش هم به یک سنسور متصل است و در صورتی که اختلالی در عبور جریان مانند گرفتگی در مسیر دودکش یا از کار افتادگی فن به وجود بیاید، عمل مکش صورت نمی گیرد، و در نهایت چون ونتوری به برد پکیج ایران رادیاتور متصل است گزارشی را به برد ارسال کرده و هنگامی که گزارش به برد میرسد مشعل پکیج به دستور برد خاموش خواهد شد،  و در آخر یک کد خطا نشان داده می‌شود که مربوط به سیستم تهویه است و افراد متوجه میشوند که دستگاه خراب است.

ونتوری پکیج دیواری یکی از اجزای مهم پکیج های دیواری هستند که اگر در آن مشکلی به وجود بیاید پکیج از کار  خواهد افتاد و این قطعه باید مورد تعمیر قرار بگیرد. برای تست کردن این قطعه باید دو سر کنتاکت های قطعه را بررسی کرد که نباید آنها به هم وصل باشند و در آخر با ایجاد مکش از طریق دهان باید آنها وصل شده باشند و بوق بازه به صدا درآید.

باید برای تعمیر کردن این قطعه  حتما از یک متخصص با تجربه کمک گرفته شود چرا که اگر کار تعمیر ونتوری به دست افراد بی‌تجربه انجام شود این قطعه آسیب بیشتری به دستگاه میزند.

در پکیج ها قسمت های متفاوتی وجود دارد، که هر کدام در عملکرد پکیج نقش اساسی داشته و بروز مشکل در هر یک از این قسمت ها باعث می شود که در عملکرد پکیج اختلال ایجاد شود تعمیر کردن  ونتوری پکیج دیواری ایران رادیاتور اقدامی نیست که به دست هر تعمیر کاری انجام شود، باید قبل از آن در مورد تعمیرکار اطلاعات دقیقی را به دست آورد. چرا که تعمیرکار باید در این زمینه مهارت خاصی را داشته باشد به همین خاطر است که تاکید می‌شود از بهترین افراد تعمیرکار باید کمک گرفته شود.

 تعمیر ونتوری پکیج ایران رادیاتور

سیستم گرمایشی پکیج ایران رادیاتور

باید گفت سیستم های گرمایشی جز آن دسته تجهیزاتی می باشند که در زندگی همه انسانها وجود دارند و مورد استفاده در هر فصلی از سال خواهند بود، در فصل زمستان و چه در فصل تابستان این سیستم گرمایشی فقط برای گرم کردن فضا و محیط نیست بلکه برای گرم کردن آب و دیگر سیالات است. به همین خاطر استفاده از آن در تمام فصل های سال رایج است برای اینکه سیستم گرمایشی به وظیفه خود به بهترین شکل  عمل کند نیازمند تجهیزات و قطعاتی است که ونتوری یکی  از آن  قطعات می باشد. پکیج های  دیواری ایران رادیاتور نیاز اساسی به این قطعه داشته و در واقع باید گفت بدون ونتوری کار کردن پکیج ممکن نخواهد بود.

 باید دانست که برخی پکیج ها در خود دارای دود ناشی از احتراق هستند و این دود ها می تواند به فضای داخل پکیج بر گردد و باعث شود مشکلات جدیدی به وجود بیاید و در نهایت پکیج از کار بیفتد پس باید در چنین شرایطی به  یک قطعه نیاز است که این دودهای ناشی از احتراق را از فضای درونی پکیج به بیرون ببرد که این قطعه ونتوری است.

 

 

 

دیدگاهتان را بنویسید