عیب یابی پکیج ایران رادیاتور

عیب یابی پکیج ایران رادیاتور

همیشه می توان با عیب یابی پکیج ایران رادیاتور از هزینه های ناخواسته و تعمیرات پکیج شوفاژ دیواری جلوگیری کرد

البته با مراجعه های دوره ای و آموزش استفاده از دستگاه، زیرا اکثر مصرف کنندگان فراموش می کنند که پکیج و سیستم رادیاتور نیز جزئی از خانه است و باید تعمیر پکیج ایران رادیاتور در نظر گرفته شود تا به خوبی کار کند.

عیب یابی پکیج ایران رادیاتور

آیا مشکل فقط یک رادیاتور است

اگر متوجه شدید که بیشتر رادیاتورهای شما کار می کنند و فقط یک واحد انفرادی است که گرمای کافی یا گرما تولید نمی کند، می توانید تصور کنید که مشکل در خود رادیاتور است.

در این شرایط اولین چیزی که باید بررسی شود عیب یابی پکیج ایران رادیاتور است زمانی که کل رادیاتور کاملاً سرد است یا مقداری گرما تولید می شود.

اگر رادیاتور کاملاً سرد است، اولین چیزی که باید بررسی کنید این است که آیا سوپاپ های دو طرف به حالت باز سوئیچ می شوند یا خیر. آنچه قبلا ذکر کردیم، شایع ترین دلیل رادیاتور خاموش بودن آن در شیر است.

اگر هر دو سوپاپ باز هستند، نکته بعدی که باید مورد بررسی قرار گیرد این است که آیا شیر ترموستاتیک به درستی کار می کند یا خیر.

یکی دیگر از مشکلات رایج که در طول زمان ممکن است رخ دهد، این است که پین ​​سوپاپ می تواند در حالت خاموش شدن گیر کند و از تولید گرما توسط رادیاتور جلوگیری کند.

راه حل این مشکل و عیب یابی پکیج ایران رادیاتور این است که ابتدا سر شیر ترموستاتیک را بررسی کنید که آیا پین گیر کرده است یا خیر.

می توان مکانیزم سر را از شیر ترموستاتیک یا با باز کردن پیچ با دست (اگر به اندازه کافی شل باشد) یا با استفاده از چند انبر یا دستگیره برای باز کردن سر از شیر جدا کنید.

شیرهای پکیج ایران رادیاتور

زمانی که سر از دریچه ترموستاتیک رادیاتور خارج شد، میتوان یک پین فلزی را در داخل شیر دید. این در وضعیت کاملاً بالا می باشد و شما باید آن را به سمت پایین فشار دهید و آزادانه به جلو و عقب حرکت دهید.

اگر سوپاپ در موقعیت پایین قرار دارد یا در موقعیت نیمه گیر کرده است، یک شیر چسبنده باید تعمیر شود.

دربرد شرایط، به آسانی “آزاد کردن” دریچه با ضربه زدنش، یا حرکت دادن آرام آن به بالا و پایین ممکن است برای رفع مشکل کافی باشد، اگر سوپاپ واقعاً گیر کرده باشد ممکن است شیر ​​را تعویض کنید.

در حالی که این کار مستقیم است، برخی از آن­ها ممکن است بخواهند یک لوله کش را برای انجام کار استفاده کنند تا مشکلی در آینده ایجاد نشود.

این ایرادات و عیب یابی پکیج ایران رادیاتور مشکلات رایج مشکل شما را پوشش نمی‌دهد یا به اصلاح وضعیت سیستم گرمایش کمک نمی‌کند،

بهترین اقدام برای شما راهنمایی خواستن از یک فرد حرفه‌ای برای بررسی بیشتر مشکل است. به طور کلی، اکثر مشکلات رادیاتور معیوب را می توان نسبتاً سریع و ارزان حل کرد،

اما اگر مشکل از دیگ بخار باشد، ممکن است مشکل جدی تری وجود داشته باشد که باید با آن برخورد کرد.

ترموستات  رادیاتور به درستی کار نمی کند

مشکل به سادگی می تواند این باشد که شیر کنترل رادیاتور ترموستاتیک از حالت تنظیم دما به خاموش شدن تغییر کرده است.

اگر دمای بالاتری انتخاب شده باشد، مسدود شدن دریچه ها در حالت بسته غیرعادی نیست.

این چیزی است که می توانید با برداشتن درپوش بالایی از شیر به سرعت بررسی کنید. معمولاً از یک مهره پیچ دار برای محکم کردن شیر استفاده می شود

و می توانید این پیچ را با دست خود باز کنید. مطمئن شوید که هیچ یک از مهره‌های دیگر دریچه را باز نمی‌کنید، در غیر این صورت ممکن است  آب در همه جا بریزد.

پس از برداشتن پوشش از دریچه، بررسی کنید که کاج مرکزی می تواند آزادانه چند میلی متر به بالا و پایین حرکت کند.

اگر نمی توانید آن را حرکت دهید، به این معنی است که سنجاق قفل شده است. سعی کنید به آرامی روی آن ضربه بزنید تا آزاد شود.

اگر این کار را نیز نمی توانید انجام دهید، می توانید شیر را به طور کامل جایگزین کنید، ما همیشه توصیه می کنیم برای انجام این کار از یک متخصص استفاده کنید.

همچنین بخوانید درباره: تعمیر و سرویس پکیج ایران رادیاتور

نشتی پکیج رادیاتور

این می تواند ناامید کننده باشد، زیرا می تواند به این معنی باشد که باید رادیاتور خود را تعویض کنید، با این حال، بسته به وسعت مشکل، سیلرهای خارجی و نشتی‌گیرها می‌توانند کمک کنند.

متأسفانه، نشتی ها به دلیل خوردگی ایجاد می شوند، که ممکن است به این معنی باشد که سیستم شما به خوبی نگهداری نمی شود و باید تمیز و محافظت شود.

عیب یابی پکیج ایران رادیاتور موجب نشان دادن نشتی رادیاتور از محل اتصال شیر ترموستاتیک رادیاتور به لوله، یا نشت از محل اتصال لوله می شود،

ممکن است به این معنی باشد که مهره شل شده است، بنابراین، چرخاندن آن با آچار می تواند برای رفع مشکل کافی باشد.

با این وجود، اگر متوجه شدید که مقدار زیادی آب از لوله کشی می آید، مشخص است که مشکل نشتی است و به شما توصیه می شود با یک متخصص تماس بگیرید.

خطای شیر دیورتر

اگر کنترل ها به درستی کار نمی کنند و فشار صحیح است، اما هنوز هیچ جریانی وجود ندارد، می تواند نشان دهنده وجود مشکل در شیر دیورتر باشد،

خطای شیر انحرافی یک شیر موتوری در بایلر است که جریان آب گرم را به گرمایش یا شیرهای شما کنترل می کند. اگر آب گرم را به شیرهایتان می‌رسانید،

اما به رادیاتورتان نمی‌رسانید، این می‌تواند نشانه‌ای از گیرکردن و عیب یابی پکیج ایران رادیاتور در شیر دیورتر باشد.

عیب یابی پکیج ایران رادیاتور

نتیجه

برخی از دلایل رایج خرابی رادیاتور ممکن است هزینه های زیادی را به بار آورند اگر از مشکل مطمئن نیستید یا برای رفع آن راحت نیستید، برای تعمیر پکیج های خود همیشه باید با یک متخصص برای کمک تماس بگیرید.

در موارد نادر، ممکن است متوجه شوید که رادیاتور در پایین سرد است و در بالا گرم است. این نشانه ای از وجود زباله، انسداد یا به احتمال زیاد لجن است که در رادیاتور انباشته شده است و باید آن را رفع کنید.

مجموعه دکتر فنی امیدوار است مطالب فوق در مورد عیب یابی پکیج ایران رادیاتور برای شما مفید واقع شده باشد.

دیدگاهتان را بنویسید