آموزش و نحوه تعمیر سنسور دود پکیج

تعمیر سنسور دود پکیج

در طول تابستان که از گرما استفاده نمی شود، گرد و غبار روی عناصر گرمایشی ایجاد می شود و موجب خرابی سنسور دود می شود و باید به تعمیر سنسور دود پکیج بپردازید.

هنگامی که پکیج گرمایشی برای اولین بار در فصل زمستان روشن می شود، گرد و غبار روی عناصر گرمایشی می سوزد و بوی دود یا آتش ایجاد می کند.

گاهی اوقات، بوی دود آنقدر قوی است که سنسورهای دود را فعال می کند.

اگر این اتفاق افتاد، هشدارهای دود را بازنشانی کنید، بو باید به زودی از بین برود در غیر این صورت باید تعمیر سنسور دود پکیج را در الویت قرار دهید.

آموزش و نحوه تعمیر سنسور دود پکیج

تعمیر سنسور دود پکیج

سنسورهای دود در پکیج در همه اتاق‌هایی که ممکن است آتش‌سوزی شروع شود، قرار دارند. اما در اتاق‌های دودی یا بخاری مانند آشپزخانه یا حمام، زنگ گرما مناسب‌تر است.

این آلارم ها زمانی به صدا در می آیند که اتاق به دمای مشخصی برسد.

آن ها به آسانی به عنوان هشدارهای دود نصب می شوند، و می توانید آن ها را با قیمت مناسبی از فروشگاه های آنلاین خریداری کنید.

سنسورهای دود به تعمیر و نگهداری بسیار کمی نیاز دارند، اما برای تعمیر سنسور دود پکیج این مراحل ساده را دنبال کنید

تا دستگاه خود را در وضعیت مناسبی نگه دارید. از دکمه تست برای تست باتری هشدار دود به صورت هفتگی استفاده کنید.

باتری را هر سال عوض کنید (مگر این که زنگ هشدار 10 ساله باشد). به آرامی داخل کیس را جاروبرقی بکشید (با استفاده از ضمیمه برس نرم) تا گرد و غبار را از سنسورهای هشدار دود پاک کنید.

اگر کیس باز نشد، از سوراخ ها جاروبرقی بکشید، بعد از 10 سال یک هشدار دود جدید دریافت کنید. سنسور دود پکیج خود را هر هفته تست کنید

مگر اینکه دارای باتری یکپارچه 10 ساله باشد، سالانه باتری را تعویض کنید.

ما متوجه شده ایم که مردم آن طور که باید به طور منظم آلارم های خود را بررسی نمی کنند و بعد از خرابی تعمیر سنسور دود پکیج لازم است.

سنسورهوشمند دود چیست؟

آلارم‌های هوشمند دود برای به صدا درآوردن زنگ هشدار هنگام تشخیص دود طراحی شده‌اند، همانطور که یک هشدار دود معمولی این کار را انجام می‌دهد.

اما نقطه فروش منحصر به فرد زنگ هشدار دود هوشمند، امکان ارسال هشدار به تلفن شما در هنگام آتش سوزی است.

اگر هنگام آتش سوزی بیرون هستید، این می تواند بسیار مهم باشد، همه آلارم‌های هوشمند دود که ما آزمایش کرده‌ایم، مدل‌های نوری هستند.

برخی از هشدارهای دود هوشمند بسیار بهتر از سایرین هستند که به شما اطلاع می‌دهند چه زمانی دود در اطراف وجود دارد،

هم از نظر سرعت تشخیص دود و هم روش‌هایی که برای اطلاع دادن به شما استفاده می‌کنند.

برخی از مدل‌های هوشمند هنگام فعال شدن، روی تلفن هوشمند شما و از طریق خود زنگ هشدار به صدا در می‌آیند این مفیدترین نوع زنگ هشدار هوشمند است.

دیگران زنگ هشدار را از طریق خود واحد آلارم به صدا در می آورند، اما سپس به جای به صدا درآوردن زنگ هشدار روی تلفن شما، پیامک یا ایمیل به تلفن شما ارسال می کنند.

بنابراین، اگر هنگام دریافت پیام‌ها از خانه خارج هستید و نزدیک تلفن خود نیستید، هیچ راهی برای اطلاع از به صدا درآمدن زنگ هشدار نخواهید داشت.

همچنین بخوانید درباره: آموزش عیب یابی و تعویض کلید حد پکیج

مزایای سنسور دود هوشمند در پکیج

بهترین آلارم‌های هوشمند دود به سرعت فعال می‌شوند و زنگ هشدار را روی تلفن شما و همچنین از طریق خود زنگ هشدار به صدا در می‌آورند.

آن‌ها برنامه‌های کاربردی آسانی خواهند داشت و آماده راه‌اندازی، نگهداری و استفاده هستند.

معایب سنسور دود پکیج

بدترین زنگ هوشمندی که دیده‌ایم واقعاً هوشمند نیست وقتی دود در اطراف وجود دارد، ایمیل‌ها و پیامک‌هایی را به تلفن شما ارسال می‌کند،

اما زنگ هشدار را از طریق تلفن شما به صدا در نمی‌آورد. در یکی از آزمایش‌های ما صدای آن کند بود و در آزمایش‌های دیگر،

یک نمونه آزمایش شده اصلاً دود را تشخیص نداد که به زودی دچار مشکل شده و نیاز است که شما تعمیر سنسور دود پکیج را در نظر بگیرید.

نکاتی درباره سنسور دود پکیج

سنسورهای دود یونیزه‌کننده رطوبت زمانی که در نزدیکی حمام یا سایر مناطق با رطوبت بالا قرار می‌گیرند بیشتر مستعد آلارم‌های مزاحم هستند.

بازگشت هوای سرد نزدیک آلارم‌های دود که در نزدیکی هوای سرد قرار می‌گیرند بیشتر در معرض هشدارهای مزاحم هستند،

زیرا هوای غبارآلود می‌تواند از طریق محفظه سنجش هشدار دمیده شود.

هشدار دود ممکن است نیاز به جابجایی داشته باشد در صورت امکان، هشدارهای دود را حداقل در فاصله 20 فوتی از وسایلی مانند کوره ها و اجاق ها که ذرات احتراق تولید می کنند نصب کنید.

هشدارها باید حداقل 10 فوت از مناطق با رطوبت بالا مانند دوش‌ها و اتاق‌های لباس‌شویی، و حداقل 3 فوت از دریچه‌های گرما/AC و چراغ‌های فلورسنت تا حد امکان فاصله داشته باشند.

در مناطقی که فاصله 20 فوتی (6 متری) امکان پذیر نیست برای مثال؛ در خانه های مدولار، متحرک یا کوچکتر توصیه می شود که هشدار دود تا حد امکان دور از این منابع سوخت سوز قرار داده شود.

هدف از توصیه‌های قرار دادن این است که این آلارم‌ها را در فاصله معقولی از منبع سوخت‌سوز نگه دارید و در نتیجه آلارم‌های “ناخواسته” را کاهش دهید.

اگر زنگ هشدار دود مستقیماً در کنار منبع سوخت سوز قرار گیرد، هشدارهای ناخواسته ممکن است رخ دهد،

تا حد امکان این نواحی را تهویه کنید تا سنسور دود کمتر دچارخرابی شده و نیازمند تعمیر سنسور دود پکیج باشید.

آموزش و نحوه تعمیر سنسور دود پکیج

نتیجه

سنسورهای دود در پکیج هشدارهای حرارتی افزایش دمای ناشی از آتش سوزی را تشخیص می دهند، اگرچه نسبت به دود حساس نیستند.

آن ها برای استفاده در آشپزخانه، گاراژ یا اتاق پر گرد و غبار مناسب هستند اما نباید تنها وسیله تشخیص آتش باشند.

نوع  مناسب آشکارساز دود باید نصب شود تا از غیرفعال نشدن آن ها جلوگیری شود زیرا گرد و غبار یا تراکم آن ها را به طور کاذب از بین می برد.

یک آشکارساز مناسب‌تر، مانند سیستم UV یا مادون قرمز که توسط ذرات فعال نمی‌شود، باید نصب شود تا کارایی صحیح خود را در پکیج داشته باشد

و در صورت وجود مشکل این سنسور فعال شود و اعضای خانه را آگاه کند، البته اگر خرابی وجود دارد سعی کنید به تعمیر سنسور دود پکیج اهمیت دهید.

مجموعه دکتر فنی امیدوار است مطالب فوق در مورد تعمیر پکیج برای شما مفید و کاربردی واقع شده باشد.

دیدگاهتان را بنویسید