تعمیر پکیج ایران رادیاتور سری m

بررسی تعمیر پکیج ایران رادیاتور سری m

تعمیر پکیج ایران رادیاتور سری m کار بسیار تخصصی و سختی است. پکیج به نوعی سیستم گرمایشی میگویند که امروزه جایگزین بسیار جدی موتور خانه‌ها شده است که امنیت بیشتری نسبت به موتورخانه‌ها دارد. پکیج‌ها در دو مدل دیواری و زمینی مورد استفاده قرار میگیرند. مرکز ما ارائه دهنده خدمات نگهداری و تعمیر پکیج ایران رادیاتور سری m به صورت تخصصی میباشد.

پکیج چیست؟

در سال‌های قبل‌تر مردم برای گرم کردن خانه‌های خودشان، از موتور خانه استفاده میکردند. که این روش هزینه‌های بسیار بالایی داشت و همچنین محیط بسیار زیادی را اشغال میکرد.

امروزه برای استفاده از شوفاژ یا رادیاتور از پکیج‌های دیواری و ایستاده استفاده میشود. پکیج یک سیستم گرمایشی مثل آبگرم کن است که وظیفه موتور خانه و آبگرمکن را به دوش میکشد.

در پاسخ به این سوال که پکیج بهتر است یا موتورخانه، بهتر است بگویم که پکیج بهتر است چرا که فضای کمتری توسط آن اشغال میشود و همچنین تعمیر پکیج ایران رادیاتور سری m بسیار آسان‌تر است.

سوخت اولیه پکیج چیست؟

سوخت مصرفی پکیج‌های ایران رادیاتور جدید گاز و برق است.

پکیج با وجود اینکه از دو مدل سوخت استفاده میکند ولی در مقایسه با سایر سیستم‌های گرمایشی مانند بخاری، داکت اسپلیت‌ها، کولرهای گازی و … مصرف بسیار کمتری دارد.

این کم مصرفی پکیج‌ها با با توجه به میزان کاری که انجام میشود گفته میشود. چرا که هم آب را گرم میکند، هم آب گرمی که در شوفاژها در گردش است را تامین میکند.

تعمیر پکیج ایران رادیاتور سری m

انواع پکیج

پکیج‌ها انواع مختلفی دارند که بر اساس سوخت و نحوه قرار گرفتن آن دسته بندی میشوند.

کارکرد پکیج به این شکل است که، هنگامی که آب گرم را باز می‌کنید آب از درون سنسور‌ها و لوله‌هایی که آب را گرم می‌کنند گذشته و آب گرم را به بیرون منتقل می‌کند و در سیستم لوله کشی خانه به گردش در می‌آید.

به صورت کلی پکیج‌ها به دو دسته مختلف زمینی و دیواری تقسیم می‌شوند که در ادامه آن‌ها را معرفی خواهیم کرد:

-پکیج زمینی:

پکیج‌های زمینی دارای یک مخرن است که همیشه درون آن آب گرم قرار دارد و زمانی که آب از آن خارج شود، مجددا آن پر میشود.

-پکیج دیواری:

این مدل از پکیج یکی از پر طرفدارترین پکیج‌هاست چرا که فضای بسیار کمی را اشغال میکند.

پکیج دیواری ظاهری شبیه به آبگرمن‌کن‌های دیواری دارد و هنگامی که شما شیرآب را باز میکنید سنسورهای موجود در پکیج دیواری آب را درون آن گرم میکند.

این مدل از پکیج‌ها آب مصرفی شما برای حمام، دستشویی، ظرفشویی و… را و همچنین آب گرم موردنیاز برای گرمای محیط را به واسطه رادیاتور تامین میکند و دود آن با استفاده از دودکش از آن خارج میشود.

پکیج‌های زمینی و دیواری از نظر نوع سوخت هم به چند دسته متفاوت تقسیم می‌شود:

  • پکیج برقی که در دو نوع زمینی و دیواری موجود می‌باشد که دارای مزیت بی صدا بودن می‌باشد.
  • پکیج گازی که در دو نوع دیواری و زمینی موجود می‌باشد که مانند پکیج برقی بی صدا می‌باشد.
  • پکیج دو گانه سوز که فقط در نوع زمینی موجود می‌باشد که نمی‌توان آن را درون منزل نصب کرد و باید بیرون از منزل و در مکانی مانند انباری و یا موتور خانه و … نصب شود.
  • پکیج گازوئیلی که این پکیج مانند پکیج دو گانه سوز است و فقط در نوع زمینی موجود می‌باشد و نمی‌توان آن را درون منزل نصب کرد و باید درون موتورخانه و یا انبار و … نصب کرد.

مزایای پکیج:

پس از اینکه به این سوال پاسخ دادیم که پکیج چیست؟ حال قصد داریم که مزایای آن را برای شما بگوییم:

  • تنظیم کردن دمای پکیج به میزان دلخواه خود
  • استقلال هر واحد مسکونی به صورت کامل و جداگانه
  • نصب و راه اندازی سریع و آسان
  • کار کردن آرام و بدون تولید صدا و آلودگی صوتی
  • کاهش انرژی مصرفی گاز، برق و … نسبت به سایر سیستم‌های گرمایشی
  • فضای مفید محیط منزل را کمتر اشغال می‌کند
  • بالا بودن ایمنی آن چرا که دارای سنسورهای دود، سنسور آب گرم و …
  • در دسترس بودن برای کنترل سیستم و تعمیر در داخل منزل

معایت استفاده از پکیج:

همانطور که میدانید استفاده از هر چیزی علاوه بر مزایایی که دارد، معایبی نیز دارد.

  • در متراژهای بالای 300 متر از جمله تالارها، بیمارستان‌ها و … کاربرد ندارد
  • نسبت به موتور خانه‌ها عمر کوتاه تری دارند و سریع تر خراب خواهند شد
  • درون واحد مسکونی شما فضایی را اشغال می‌کند

کاربرد پکیج:

پکیج کاربردهای مختلفی در منازل دارد برای مثال تامین آب گرم مصرفی در واحدها و همچنین گرم کردن شوفاژها و رادیاتورها کارهایی است که پکیج برای شما انجام میدهد.

پکیج برای شما وظیفه آبگرمکن را انجام میدهد. در واقع شما با خریدن پکیج یک تیر و چند نشان را هدف گرفته اید.

نحوه نصب پکیج:

نصب پکیج اینگونه است که قبل از نصب باید مکان مناسب را پیدا کنید. به دلیل  اینکه نباید در بالای اجاق گاز، سماور و … قرار گیرد.

بعد از این که مکان مناسب نصب را پیدا کردید باید لوله‌کشی را انجام دهید که معمولا بهتر از است این کار توسط متخصصین این حوزه انجام گیرد.

در مرحله اول سینی نصب را روی دیوار قرار داده و آن را علامت می‌زنید، بعد از آن با استفاده از دریل، دیوار را سوراخ میکنید و سینی نصب را روی دیوار با استفاده از رول پلاک و مهره فیکس میکنید.

در مرحله بعدی پکیج را در جای خود روی صفحه یا سینی نصب قرار می‌دهید و شیر آب گرم و سرد و ورودی و خروجی را مطابق دفترچه به لوله کشی وصل می‌کنید.

پس از اینکه مطمئن شدید که نصب پکیج به صورت درست انجام شده است، حال وقت آن است که از پکیج خودتون تست بگیرید. اگر در نصب پکیج خودتان مشکل داشتید میتوانید با ما تماس بگیرید.

همچنین بخوانید درباره: علت بوق زدن پکیج تاچی

تعمیر پکیج ایران رادیاتور سری m

تعمیر پکیج:

تعمیر پکیج ایران رادیاتور سری m باید با توجه به علت خرابی آن انجام بگیرد.

مثلا اگر پکیج شما آب را گرم نکرد دلایل متعددی را دارا میباشد. یا برای مثال، علت سرد و گرم کردن آب پکیج جرم گرفتن لوله‌های آن است که اجازه ورود آب را به درستی به درون پکیج نمیدهد و پکیج را دچار اختلال‌های ناشی از آن میکند.

راه حل آن این است که با استفاده از مواد شوینده جرم گیر، آن را شست‌وشو دهید و سپس آن را با آب تمیز بشوید و دوباره لوله‌کشی آن را ببندید.

جهت تعمیر پکیج ایران رادیاتور سری m لازم است حتما به یک تعمیر کار خبره و متخصص مانند تیم حرفه ای دکتر فنی مراجعه نمایید تا بتوانید پکیج خود را به بهترین نحو ممکن تعمیر نمایید.

دیدگاهتان را بنویسید