چشمک زدن پکیج ایران رادیاتور

بررسی چشمک زدن پکیج ایران رادیاتور

در این مقاله قصد بررسی چشمک زدن پکیج ایران رادیاتور را داریم. در صورتی که این مسئله در پکیج ایران رادیاتور شما نیز وجود دارد و یا تنها قصد بالا بردن اطلاعات خود در رابطه با چشمک زدن پکیج ایران رادیاتور و چگونگی تعمیر پکیج ایران رادیاتور را دارید، پیشنهاد می کنیم تا به ادامه ی مطلب توجه کنید.

چشمک زدن چراغ های پکیج

امروز پکیج ها زیاد مورد استفاده قرار می گیرند و با گذشت زمان امکان دارد خراب شوند و یا پوسیده  شدن بعضی از  قطعات باعث خرابی آنها شوند.

پکیج ها به گونه ای طراحی شده اند  که با خراب شدن هر کدام از قطعات ایراد به نحوی نشان داده شود تا سریعا نسبت به رفع ایراد آن اقدام ‌شود.

روشن شدن چراغ پکیج یکی از راه های نشان دادن ایرادات پکیج می باشد که در پکیج های ایران رادیاتور شاهد آن می باشیم.

این روشن شدن چراغ ها دلایل مختلفی می تواند داشته باشد . چراغ های موجود روی پکیج ایران رادیاتور اختلالات بوجود آمده در دستگاه را به نشان می دهند.

بعضی از  پکیج های مدل آنالوگ دارای صفحه ی نمایشگر نیستند و خطا ها به کمک چشمک زدن چراغ های موجود روی  دستگاه نشان داده می شود.

زیر چراغ ها عددها از ۳۰ تا ۹۰  مشخص شده اند موقعی که آب  وارد دستگاه می شود، چراغ ها جفت  در قالب چشمک زدن جریان و در حالت زمستانه دمای آب را نشان می دهند.

در صورت بوجود آمدن هرگونه اختلال، برد الکترونیکی خطا را شناسایی می کند و چراغ خاصی شروع به چشمک زدن و هشدار دادن می کند.

در دستگاه های دیجیتال این خطاها روی صفحه ی نمایش قابل مشاهده است ،ولی  در پکیج های آنالوگ ایران رادیاتور در صورت بروز خطا ، چراغ ها بر روی عدد خاصی شروع به چشمک زدن می کنند.

چشمک زدن پکیج ایران رادیاتور

دلیل روشن شدن چراغ قرمز و نارنجی پکیج  ایران رادیاتور

وقتی  چراغ قرمز پکیج ایران رادیاتور روشن شود، اختلالی در عملکرد دستگاه را نشان می دهد.

این چراغ قرمز در اکثر مواقع با چراغ های سبز رنگی روشن می شود که هر کدام یک عدد را نشان می دهد.

هر یک از این اعداد وجود یک اختلال خاصی را نشان می دهد. اگر چراغ قرمز به تنهایی روشن شود،اول پکیج را ریست کنید چنانچه مشکل حل نشد، حتما با یک متخصص مشورت کنید.

چراغ نارنجی پکیج ایران رادیاتور  با روشن شدن  شعله ی پکیج روشن و با خاموش شدن شعله خاموش می شود.

چشمک زدن چراغ 30 و 40

زمانی که چراغ چشمک زن روی این اعداد قرار گیرد، یعنی  برد کنترلی پکیج ایران رادیاتور خراب است. برای حل شدن این مشکل باید برد تعویض و یا تعمیر شود.

هیچ یک از این کار ها از عهده ی یک فرد غیر متخص بر نمی آید. دستکاری پکیج بدون داشتن مهارت ممکن است صدمات بیشتری به آن وارد کند.

چشمک زدن چراغ 40 و 70

وقتی چراغ چشمک زن به صورت همزمان روی اعداد 40 و 70 چشمک بزند، مشکل کمبود فشار گاز است. در این مواقع باید فشار گاز را افزایش دهید.

قبل از هر چیز باید به درجه ی فشار روی دستگاه توجه کرد. اگر عدد آن بین 70 تا 51 قرار دارد، زیاد بودن و کمبود فشار گاز برای پکیج خطر دارد .

شیر پر کن آب را باز کنید و تا آمدن میزان فشار به حالت استاندارد صبر کنید. اگر همچنان  مشکل حل نشد، با یک متخصص صحبت کنید.

چشمک زدن چراغ 70 و 80

هنگامی که سنسور شعله خراب می شود، این دو چراغ شروع به چشمک زدن می کنند.

وقتی شعله روشن نمی شود و یا سنسور نمی تواند وجود شعله را تشخیص دهد چراغ های 70 . 80 روشن می شوند.

اگر گاز قطع شود و یا  شیر کنترل گاز دستگاه خراب شود و همچنین  خرابی شمعک و یا برد الکترونیکی پکیج این خطا نشان داده می شود.

روشن شدن چراغ 50 و  80

علت های روشن شدن این دو چراغ نیز مانند خطای 70 .80  است.

چشمک زدن چراغ  60 و 80

موقعی که چراغ های چشمک زن همزمان این دو عدد را نشان می دهند، به معنای این است که  عملکرد ضد یخ زدن با پمپ روشن است.

چشمک زدن چراغ 60 و 70

موقعی که  عملکرد ضد یخ زدن با مشعل روشن انجام شود، چراغ های 60 و 70 چشمک می زنند.

چشمک زدن چراغ 40 و 80

در پکیج هایی که دارای  فن نیستند برای نشان دادن قطع شدن سنسور دود، این کد نمایش داده می شود.

امکان دارد  دودکش به درستی نصب نشود و یا دوده و کثیفی راه آن را گرفته باشد. در این حالت چراغ های اعداد 40 و 80  شروع میکنند به روشن و خاموش شدن .

در این حالت فن را سرجای خود محکم کنید و اگر کثیف بود، آن را پاک کنید. اگر  شکستگی و یا  ترک دیدین حتما نسبت به تعویض آن اقدام کنید.

بعد از تمیز شدن  فن؛ دستگاه را ریست کرده د و اگر مشکل حل نشد، از متخصص کمک بگیرید.

چشمک زدن چراغ 70

روشن شدن چراغ 70  نشان می دهد  این که حرارت مبدل اولیه بیشتر از 89 درجه است.

همچنین بخوانید درباره: چگونگی تعمیر فن پکیج ایران رادیاتور را بشناسیم

چشمک زدن چراغ 40، 70 و 80

وقتی آب داخل پکیج جوش می آید ، این چراغ ها همزمان شروع به چشمک زدن می کنند.

بعضی مواقع این خطا به دلیل گرفتگی است و گاهی امکان دارد این گرفتگی بسیار شدید باشد و صدا های بلندی تولید کند.

مشکلاتی مانند رسوب داخل لوله ها، بسته بودن شیر رادیاتور ها و خرابی پمپ سیرکولاتور نیز باعث بوجود آمدن این خطا نیز می شوند.

خرابی پمپ سیرکولاتور

جمع بندی

امروز پکیج ها زیاد مورد استفاده قرار می گیرند و با گذشت زمان امکان دارد خراب شوند و یا پوسیده شدن بعضی از  قطعات باعث خرابی آنها شوند.

پکیج ها به گونه ای طراحی شده اند  که با خراب شدن هر کدام از قطعات ایراد به نحوی نشان داده شود تا سریعا نسبت به رفع ایراد آن اقدام ‌شود.

روشن شدن چراغ پکیج یکی از راه های نشان دادن ایرادات پکیج می باشد که در پکیج های ایران رادیاتور شاهد آن می باشیم.

این روشن شدن چراغ ها دلایل مختلفی می تواند داشته باشد . چراغ های موجود روی پکیج ایران رادیاتور اختلالات بوجود آمده در دستگاه را به نشان می دهند.

بعضی از پکیج های مدل آنالوگ دارای صفحه ی نمایشگر نیستند و خطا ها به کمک چشمک زدن چراغ های موجود روی  دستگاه نشان داده می شود.

مجموعه دکتر فنی امیدوار است مطالب فوق برای شما مفید و کاربردی بوده باشد.

دیدگاهتان را بنویسید