هواگیری پکیج بوتان

چگونگی هواگیری پکیج بوتان

این مقاله قصد بررسی هواگیری پکیج بوتان را داریم. گاهی اوقات ممکن است صداهایی از پکیج بوتان شما به گوش برسد که در این صورت این مسئله نیاز آن به هواگیری را نشان میدهد.

پکیج ها جزو کاربردی ترین لوازم جهت تامین گرمای منازل و یا سایر محل ها به شمار می روند که امروزه استفاده از آن ها رواج پیدا نموده است.

پکیج ها دارای انواع گوناگونی بوده و توسط شرکت های مختلفی تولید می گردند که از جمله ی آن ها می توان به برند بوتان اشاره نمود.

در صورتی که قصد دارید با هواگیری پکیج بوتان و چگونگی تعمیر پکیج بوتان آشنا شوید می توانید مطلب زیرا را مطالعه فرمایید.

لزوم هواگیری پکیج بوتان

پکیج ها جزو کاربردی ترین لوازم جهت تامین گرمای منازل و یا سایر محل ها به شمار می روند که امروزه استفاده از آن ها رواج پیدا نموده است.

پکیج ها دارای انواع گوناگونی بوده و توسط شرکت های مختلفی تولید می گردند که از جمله ی آن ها می توان به برند بوتان اشاره نمود.

گاهی اوقات ممکن است صداهایی از پکیج بوتان شما به گوش برسد که در این صورت این مسئله نیاز آن به هواگیری را نشان می دهد وقتی هوا در رادیاتور وجود دارد  ،

در فصول سرد سال امکان دارد که  قسمتی از پکیج سرد و قسمتی دیگر گرم باشد. این مشکل اختلاف دما ناشی از نیاز پکیج بوتان به هواگیری می باشد.

اگر مدتی است که متوجه شده اید ، فشار آب گرم مناسب نیست یا اصلا آب گرم نمی شود و سرو صدای زیادی از از لوله های درون پکیج  می آید باید حتما پکیج بوتان را هواگیری کنید .

هواگیری پکیج بوتان

عوامل موثر در هواگیری پکیج بوتان

عوامل دیگری هم در به جلو انداختن تایم هواگیری پکیج بوتان موثر هستند . عواملی مانند مدت زمان کارکرد پکیج و میزان ارتفاع خانه شما از زمین .

چون در بعضی خانه ها ، که لوله کشی آب از پایین به بالا هست  ، در طبقات بالاتر فشار آب کمتر بوده

و اندازه آب در رادیاتور از حد استاندارد کمتر است . این موضوع باعث میشود که دستگاه به هواگیری نیاز پیدا کند .

یک نشانه مهم و خاص دیگر برای هواگیری پکیج ، کاهش فشار دستگاه است .

شما می توانید با چک کردن  عقربه ی فشار پکیج لزوم هواگیری پکیج بوتان را تشخیص دهید.

جهت این امر لازم است توجه داشته باشید که  در صورتی که عقربه عددی زیر یک را نشان می دهد لازم است تا آن را هواگیری نمایید.

لازم است به این نکته توجه داشته باشید که با کاهش فشار پکیج به شکل خود به خود خاموش خواهد  شد . چون کمبود آب ، در مسیر گرمایشی وجود دارد .

لازم به ذکر است که نحوه ی هواگیری پکیج دیواری بوتان در مدل های مختلف  پرلا ، پرلا پرو ، پارما ، اپتیما ، پاویا و ورونا مشابه هم می باشد.

به عبارت دیگر، تفاوت مدل ها سبب تغییر شیوه ی هواگیری نمی شود .

نحوه هواگیری پکیج بوتان

اساس کار هواگیری پکیج ، توسط قطعه ای به نام شیر هواگیری پکیج بوتان و یا شیر پرکن انجام می شود . وظیفه شیر پرکن پکیج بوتان کنترل میزان آب و فشار پکیج است .

بسته به این که پکیج بوتان شما قدیمی است یا جدید ممکن است شیر پر کن به سه شکل  دستی ، اتومات و نیمه اتومات وجود داشته باشد .

سپس جهت هواگیری پکیج بوتان  لازم است بدانید که پکیج کجا قرار دارد  و هم چنین لازم است

تا شیر هواگیری یا شیر پرکن  را که کنار لوله های رفت و برگشت آب قرار دارد و محل آن زیر پکیج است پیدا نمایید.

در مرحله ی بعد لازم است تا جهت بالا بردن  مقدار آب و هم چنین  فشار پکیج ، شیر هواگیری  را عکس عقربه های ساعت بچرخانید .

با باز کردن شیر هواگیری پکیج بوتان ، آب وارد دستگاه می شود . زمانی که  آب وارد می شود ، می توانیم شاهد بالا رفتن تدریجی عقربه ی فشار باشیم .

در این صورت لازم است تا اجازه دهیم تا فشار به عدد 1.5 برسد. در این صورت نیاز است تا شیر پرکن را ببندیم.  به همین ترتیب هواگیری پکیج بوتان به اتمام می رسد.

همچنین بخوانید درباره: آموزش و نحوه تعمیر سنسور دود پکیج

مراجعه به تعمیر کار

ممکن است هواگیری پکیج بوتان از نظر شما کار ساده ای به نظر برسد اما دقت داشته باشید که در صورتی که قبلا تجربه ی این کار را نداشته اید و یا این که تخصص کافی در این زمینه ندارید،

لازم است تا هواگیری این مدل از پکیج ها را به افراد متخصص محول نمایید.

زیرا در صورت دخالت های ناشیانه ممکن اسن موجب بروز مشکلات دیگری در پکیج خود شوید و هزینه ی بیش تری را جهت تعمیر آن متحمل گردید.

البته در خصوص مراجعه به تعمیرکار برای انجام هواگیری نیز باید دقت داشته باشید

که تعمیر کار علاوه بر داشتن دقت و تخصص کافی با هواگیری تمام مدل ها از جمله مدل بوتان آشنا باشد. در این زمینه مراجعه به نمایندگی بوتان بهترین گزینه به شمار می رود.

هواگیری پکیج بوتان

 جمع بندی

گاهی اوقات ممکن است صداهایی از پکیج بوتان شما به گوش برسد که در این صورت این مسئله نیاز آن به هواگیری را نشان می دهد وقتی هوا در رادیاتور وجود دارد  ،

در فصول سرد سال امکان دارد که  قسمتی از پکیج سرد و قسمتی دیگر گرم باشد.

این مشکل اختلاف دما ناشی از نیاز پکیج بوتان به هواگیری می باشد.

اگر مدتی است که متوجه شده اید ، فشار آب گرم مناسب نیست یا اصلا آب گرم نمی شود و سرو صدای زیادی از از لوله های درون پکیج  می آید باید حتما پکیج بوتان را هواگیری کنید .

ممکن است هواگیری پکیج بوتان از نظر شما کار ساده ای به نظر برسد اما دقت داشته باشید که در صورتی که قبلا تجربه ی این کار را نداشته اید

و یا این که تخصص کافی در این زمینه ندارید، لازم است تا هواگیری این مدل از پکیج ها را به افراد متخصص محول نمایید.

مجموعه دکتر فنی در زمینه ی تعمیر انواع پکیج بسیار موفق عمل کرده است و شما می توانید برای تعمیر پکیج های منزل خود به آن ها مراجعه نمایید.

دیدگاهتان را بنویسید