تعمیر پکیج آریستون مدل اجیس

همه چیز درباره تعمیر پکیج آریستون مدل اجیس

تعمیر  پکیج

 امروزه یکی از وسایل مهم و پرکاربرد در هر خانه و آپارتمان پکیج ها هستند. در  برخی اوقات ممکن است که اختلالی در عملکرد پکیج به وجود بیاید، پس باید تعمیر پکیج دیواری و زمینی فوراً انجام شوند. 

  همانطور که گفته شد پکیج یک  سیستم گرمایشی  است که می‌توان از آن برای گرم کردن خانه و آب استفاده کرد. امروزه پکیج ها گزینه مناسبی برای جایگزین کردن  موتورخانه ها هستند.  پکیج در دو حالت زمستانه و تابستانه قابل تنظیم است. در فصل تابستان عملکردی مانند آبگرمکن دارد و در فصل زمستان به دلیل اینکه شوفاژ و فن کویل ها همیشه روشن هستند محیط را گرم کرده پس قاعدتا نیاز به درجه بیشتری را دارد‌. استفاده از پکیج دارای مزیت های زیادی است.

پکیج دیواری و زمینی؛

پکیج های دیواری و زمینی دارای چهار نوع  هستند که عبارتند از ؛

پکیج  گازی؛

این نوع پکیج ها سرو صدا ندارند و می توان در فضای خانه از آنها استفاده کرد. و اغلب به صورت دیواری و زمینی تولید خواهند شد.

پکیج برقی؛

پکیج برقی بدون سروصدا کار را انجام داده و به دو صورت دیواری و زمینی استفاده میشود، در آپارتمان ها و فضاهای مسکونی، این نوع پکیج ها  در آشپزخانه یا بالکن قرار داده میشوند. باید گفت در آپارتمان ها معمولا  از دو نوع پکیج برقی و گازی استفاده میشود.

پکیج گازوئیلی؛

 این نوع پکیج به صورت زمینی تولید شده و معمولا باید در فضای خارج از خانه و در موتور خانه ها این نوع پکیج قرار داده شوند. 

تعمیر پکیج آریستون مدل اجیس

شناخت بیشتر درباره تعمیر پکیج آریستون مدل اجیس

ممکن است هنگامی که پکیج در حال کار کردن است خطاهایی در پکیج آریستون مدل اجیس به وجود بیاید که با دانستن نوع خطا شاید به تنهایی بتوان خطای پکیج را از بین برد ولی برخی از خطاهایی که در پکیج به وجود می آیند نیاز به تعمیر پکیج آریستون خواهند داشت.

اما  با آشنایی در مورد های خطاهای به وجود آمده بر روی نمایشگر  پکیج به راحتی میتوان مشکل را بررسی کرد و برای رفع آن راه حلی پیدا کرد. نکته‌ای که باید دانست که ارورهایی که در پکیج آریستون مدل اجیس به وجود می آید ای خطاها با مدل های دیگر پکیج آریستون متفاوت است.

ظاهر شدن کدهای خطای پکیج آریستون روی صفحه نمایشگر پکیج ، عیب یابی را برای فرد و تعمیر کار بسیار راحت کرده است ولی باید دقت داشت  که در بسیاری از اوقات باید از تعمیرکاران پکیج دیواری کمک گرفته شود و در صورت نبودن تعمیرکار، می توان به دفترچه راهنمای پکیج مراجعه کرده و با یک اقدام ساده میتوان مشکل را برطرف نمود.

کد های خطایی که در پکیج آریستون مدل اجیس به وجود می آید عبارت است از؛

 چراغ چشمک زن قرمز؛

  این خطا زمانی به وجود می آید پکیج روشن نشود، یا ممکن است دستگاه در حال کار کردن خاموش شود یکی از علت های بروز این خطا آسیب الکترود جرقه زن پکیج است.

 خطای A3/60/70؛

 زمانی که این خطا بر روی نمایشگر پکیج نمایان می شود، منظور این خطا این است که  سنسور گرمایشی مرکزی دستگاه خراب شده است و برای برطرف کردن این خطا باید با کمک تعمیرکار سنسور تعویض شود.

 خطای A3/60/70زرد؛

ممکن است که به علت تشکیل نشدن شعله یکنواخت پکیج آب مصرفی را گرم نشود. هنگام مواجه شدن با این خطای آریستون مدل اجیس باید از تعمیرکار متخصص کمک گرفت.

 خطای E50/70؛

 این خطا نشان دهنده این است که سنسورآبگرم مصرفی و بهداشتی آسیب دیده است و برای برطرف کردن این کد خطای پکیج آریستون مدل اجیس باید سنسور آن عوض شود.

خطای ۹۰ قرمز؛

 اگر  کلید حرارتی یا فیوز فعال شود این چراغ روشن شده، این کد خطای پکیج آریستون مدل اجیس مشکلات دیگری مانند؛ معیوب بودن پمپ سیرکولاسیون، بسته بودن شیرهای رفت و برگشت، معیوب بودن شیر موتوری را خبر  می‌دهد.

 خطای ۵۰/۶۰ زرد؛

 هنگامی که آب مصرفی توسط پکیج گرم نشود این خطا به وجود می‌آید، در واقع کاهش فشار آب در مسیر گرمایشی وجود دارد و این کاهش آب دارای دلایل مختلف مانند کم بودن فشار آب ساختمان، نشتی آب از لوله های ساختمان یا عوامل دیگری مانند رسوب گرفتن پکیج یا هوا گرفتن پکیج می باشد. که برای برطرف کردن این ارور پکیج آریستون باید شیر پرکن  باز شود و فشار بار پکیج روی عدد یک و نیم تنظیم شود.

خطای ۷۰ قرمز؛

 به وجود آمدن این خطا نشانگر این است که  در قسمت داخلی دستگاه مانند برد ایراد به وجود آمده است و برای تعمیر آن باید حتما از یک تعمیرکار حرفه ای کمک گرفت.

 خطای ۸۰ زرد؛

 هنگام به وجود آمدن این خطا، قطعی در بین برد و سایر قطعات پکیج آریستون به وجود آمده است چرا که برد مانند مغز پکیج عمل نموده و دستورهای لازم را برای ادامه دادن کار با سایر قطعات ارسال خواهد کرد اگر ارتباط به هر دلیلی قطع شود این مشکل به وجود خواهد آمد و برای برطرف کردن این خطا، باید فیش های متصل به برد و قطعات مورد بررسی قرار بگیرد اگر مشکل برطرف نشود باید از یک تعمیرکار پکیج برای برطرف کردن این خطا کمک گرفته شود.

 خطای ۱۰۸ پکیج اریستون مدل اجیس؛

هنگامی این خطا نمایش داده میشود که فشار آب پکیج کم شده باشد.

تعمیر پکیج آریستون مدل اجیس 

سرویس پکیج دیواری آریستون مدل اجیس

پکیج همانند دیگر لوازم خانگی  پس از مدتی که در حال کار کردن است، نیاز به سرویس دارد. این سرویس شامل رسوب گیری، چک کردن دودکش، بررسی لوله ها و هواگیری است.در هر بار که سرویس انجام می شود این کارها باید به صورت اصولی پیگیری شود. و در صورت نیاز در  قطعات که دارای رسوب هستند و  یا از کار افتاده است باید تعمیر شوند.

 

 تعمیر پکیج دیواری آریستون مدل اجیس

 در صورتی که به تعمیر پکیج آریستون مدل اجیس نیاز باشد باید به یکی از مراکز تعمیر لوازم خانگی مراجعه کرد تا آنها با فرستادن نیروهای تعمیرکار خود، با بررسی کردن کدهای خطای پکیج مشکلات پکیج را بررسی و عیب یابی کنند و در صورت نیاز قطعات پکیج را تعویض یا تعمیر نمایند.

بهتر است که چند وقت یک بار پکیج آریستون مدل اجیس سرویس شود تا از بروز مشکلات و خطاها برای دستگاه پکیج پیشگیری شود.

 

 

دیدگاهتان را بنویسید