تعمیر پکیج آریستون مدل premium evo

آشنایی با تعمیر پکیج آریستون مدل premium evo

تعمیر پکیج  زمانی ضروری است که با مواردی مثل روشن نشدن پکیج، گرم نشدن آب خروجی، خاموش شدن پکیج و نمایش کدهای خطا روبرو شویم.

در هنگام تعمیر پکیج انتخاب تعمیرکار پکیج و رادیاتور بسیار امری مهم است، چرا که انواع پکیج های دیواری و زمینی در برندهای متفاوت وجود دارند که ممکن است که با همدیگر از نظر عملکرد مختلف  باشند.

پکیج دارای  قطعه های حساسی مثل پمپ آب، سنسور حرارتی، برد در آنها میباشد. در کنار دانش و مهارت سرویس کار درخواست هزینه تعمیر پکیج مناسب بسیار امری مهم است که برای افراد هزینه مورد نظر دارای اهمیت می باشد. در برخی اوقات خدمات سرویس پکیج به صورت کامل یا دوره‌ای انجام شده و اگر  ایراد جدی و خرابی در قطعات به وجود نیامده باشد سرویس پکیج انجام خواهد شد.

تفاوت اصلی تعمیر پکیج آریستون عدم کارکرد درست دستگاه در زمان تعمیر است در صورتی که پکیج روشن نشود احتمالاً جرقه زن آن خراب شده است و باید مورد تعمیر قرار بگیرد. اما هنگام سرویس پکیج فقط تنها برای اینکه سلامت دستگاه حفظ شود  هر ۶ ماه یکبار یا سالانه انجام شده و توسط سرویسکار مورد بررسی قرار میگیرد. باید گفت پکیج یک سیستم گرمایشی برای گرم کردن آب و گرم کردن منزل است و در حال حاضر توانسته است که جای آبگرمکن ها را بگیرد. نصب رادیاتور و  شوفاژ به تعداد مناسب باید متناسب با متراژ محیط انجام شود.

نصب حوله خشک کن علاوه بر اینکه آب گرم را برای شستشو گرم می‌کند باعث میشود که گرمای دلنشینی فضای اتاق و حمام را در بر بگیرد. پکیج دارای چند مزیت است که نسبت به سیستم های گرمایشی مثل آبگرمکن و بخاری گزینه خوبی است. نگهداری و تعمیر پکیج نسبت به آبگرمکن و بخاری بسیار کمتر است. و از نظر قیمت خیلی به صرفه تر میباشد. همچنین باید گفت پکیج از نظر امنیتی خیلی مطمئن تر از بخاری میباشد.

تعمیر پکیج آریستون مدل premium evo

 

مشکلات رایج در پکیج آریستون مدل premium evo

پکیج آریستون یکی از سیستم های بسیار مهم برای گرم کردن خانه و آب می باشد که اگر در آن کوچکترین مشکلی پیش بیاید ممکن است که بحران های زیادی به وجود بیاید.و در این شرایط باید هرچه سریعتر مشکل به وجود آمده برای پکیج را برطرف کرد. سیستم پکیج را ابتدا باید عیب یابی و سپس تعمیر نمود.

بسیاری از پکیج ها زمانی که از حالت تابستان به حالت زمستانی تغییر پیدا می کنند دچار مشکلات زیادی می شوند چرا که این سیستم گرمایش ممکن است که مدتی به خوبی کار نکرده باشد و فشار بیشتری به پکیج وارد می شود. بعضی از این مشکلات که به وجود می آیند می تواند بدون متخصص حل شود. اما به علت اینکه پکیج ها پکیجگازسوز میباشند  سیستم پیچیده‌ای  دارند بعضی از مشکلات باید به دست تعمیرکاران بررسی و آسیب به وجود آمده برطرف گردد.

 از رایج ترین مشکلاتی که برای پکیج به وجود می‌آید عبارت است از؛

  • پکیج آریستون آب را گرم نمیکند.

 بسیاری از عوامل وجود دارند که در گرم نشدن آب دخالت دارند به عنوان مثال ممکن است که گاز منطقه مسکونی دچار مشکل شده باشد.

فشار پایین آب منجر میشود که آب پکیج گرم نشود، هنگامی که فشار آب خانه پایین است، پایین بودن فشار آب باعث شده که آب وارد به  پکیج سریعا داغ شود. همین مقدار کم آب وقتی تمام شود دوباره آب آب سرد وارد پکیج شده و باعث می شود که پکیج  به صورت مدام خاموش و روشن شدن شود. پس  آب گرم ثبات ندارد اگر به صورت دائم مشکل کمبود فشار آب وجود داشته باشد باید از یک پمپ آب استفاده کرد تا بتوان همیشه به آبگرم دسترسی داشت.

 یکی دیگر از عواملی که باعث میشود پکیج آب را گرم نکند رسوب گرفتن مبدل ثانویه است. این مبدل باید هر چند سال یکبار عوض شود البته می توان با استفاده از مواد خاصی مبدل را تمیز کرد اما بهتر است که این کار را تعمیرکاران پکیج انجام دهند.

 وجود هوا در لوله ها ممکن است آب پکیج گرم نشود. در صورتی که هواگیری پکیج صورت نگیرد آب را گرم نخواهد کرد. در زیر پکیج یک پیچ قرار دارد که با چرخاندن آن صدای خروج هوا به گوش می خورد. این پیچ باید باز شود و تا زمانی که درجه فشار سنج به بالاتر از یک نرسیده است نباید بسته شود.

علت چکه کردن پکیج آریستون مدل premium evo

یکی از مشکلات رایج پکیج آریستون مدل premium evo چکه کردن آن می باشد. مهمترین علتی که ممکن است باعث بروز چک کردن آب از پکیج آریستون شود نصب نادرست پکیج آریستون می باشد. اگر پکیج به تازگی نصب شده ممکن است که، اتصالات آن به درستی عایق بندی نشده باشند. به همین علت باعث می‌شود که آب از پکیج چکه کند. شاید  این مشکل هنگام سرویس کردن پکیج هم به وجود بیاید. اما پوسیدگی اتصالات و لوله ها هم یکی دیگر از عواملی است  که منجر به چکه کردن می شود.

 تا جایی که ممکن است باید برای حل مشکل نشتی آب از پکیج آریستون از سرویس کار ماهر پکیج کمک گرفت.

 یکی دیگر از علت هایی که باعث نشتی آب از پکیج آریستون خواهد شد. ترک خوردن یا سوراخ شدن مبدل پکیج آریستون است. معمولاً زمانی که نشتی آب از پکیج اتفاق می‌افتد باعث خواهد شد که فشار سیستم پایین بیاید پس بهتر است که پکیج در این زمان خاموش شود زمانی که آب از  مبدل چکه می کند، باید فورا آن را تعویض نمود.

تعمیر پکیج آریستون مدل premium evo

خطاهای پکیج آریستون مدل premium evo

بسیاری از مشکلاتی که در پکیج آریستون به وجود می آید، باید فوری باید توسط سرویسکار پکیج مورد بررسی قرار بگیرد.

هنگامی که در پکیج ایرادی به وجود بیاید در صفحه نمایش پکیج کدهایی که نمایش میدهد که این کدها نشان دهنده ایجاد مشکل در پکیج است. این کدها باید مورد بررسی قرار بگیرند و مشکل به وجود آمده برطرف شود. اگر این مشکلات فوری حل نشود ممکن است به قطعات پکیج آسیب جدی وارد کند.

برای اینکه این خطاها به وجود نیاید باید چند وقت یکبار پکیج توسط سرویسکار ماهر مورد بررسی قرار بگیرد و سرویس شود. اگر سرویس پکیج به درستی انجام شود کمتر در آینده دچار مشکل شده و عمر آن طولانی خواهد بود.

از ویژگی های بسیار مهم این مدل پکیج این است به صورت خودکار پکیج را عیب یابی خواهد کرد.

 

 

دیدگاهتان را بنویسید