تعمیر پکیج آریستون ۲۸۰۰۰ 

تعمیر پکیج

در این مقاله سایت دکتر فنی سعی داریم شما را با تعمیر پکیج آریستون ۲۸۰۰۰ آشنا کنیم. پس با ما همراه باشید.

هر شرکتی که محصول پکیج را تولید می کند دارای مشکلاتی می باشد چون  هنگامی که خراب میشود کدهای ارور هایی را به صورت چراغ چشمک زن در صفحه نمایش نشان می دهد. برای اینکه عیب اصلی پکیج را متوجه شویم باید به دفترچه راهنمای شرکت تولید کننده پکیج مراجعه نمود و خطای نشان دهنده را بررسی کرد.

اختلالاتی که در پکیج به وجود می آید شامل موارد زیر است که عبارتند از؛

  • پکیج به طور کلی قفل میشود.
  • پکیج به هیچ عنوان خاموش نشده ولی دکمه ها و قسمت های مختلف هم کار نخواهند کرد.
  •  مشکلاتی که باید دستگاه به طور کامل ریست شود تا مشکل به وجود آمده برطرف گردد.
  •  مشکلاتی که دستگاه را باید به طور کامل خاموش و دوباره آن را روشن کرد.

پکیج ها باید به صورت دوره ای و سالانه حتما مورد سرویس قرار بگیرند تا برای آنها مشکلات جدی پیش نیاید‌ و قطعات پکیج دچار آسیب نشود.

همه چیز درباره تعمیر پکیج آریستون ۲۸۰۰۰

انجام ندادن سرویس دوره ای و تعمیر پکیج آریستون و نگهداری نکردن صحیح پکیج باعث می‌شود که اختلالاتی در عملکرد پکیج به وجود بیاید و در صورتی که متوجه شویم ایراد و خرابی در پکیج به وجود آمده است، باید از تعمیرکار با تجربه کمک گرفته شود چرا که تعمیرکاران مجرب و ماهر تعمیر پکیج آریستون را به راحتی انجام می دهند.

 

تعمیر پکیج آریستون ۲۸۰۰۰ 

 مشکلات رایج در پکیج دیواری آریستون

روشن نشدن پکیج؛

 روشن نشدن پکیج دلایل مختلفی دارد که برای برطرف کردن این مشکل گاز ورودی دستگاه پکیج را بررسی نموده و از بسته بودن آن مطمئن شد. فشار بالای گاز نیز یکی از دلایل روشن نشدن پکیج خواهد بود که باید برای کاهش آن با شرکت گاز تماس گرفت.

 انفجاری روشن شدن پکیج؛

 تنظیم نبودن ورود گاز به دستگاه یکی از عوامل انفجاری روشن شدن پکیج میباشد الکترود جقزن،انسداد دودکش، مسدود بودن  سوراخ های جرقه زن و تنظیم نبودن فاصله مشعل پکیج از دلیل های  انفجاری روشن شدن پکیج است.

 خاموش شدن پکیج ؛

کم شدن فشار آب یا گاز ورودی پکیج از دلایل خاموش شدن پکیج است میزان فشار آب و گاز را باید بررسی کرد و از وصل  بودن آن اطمینان حاصل پیدا کرد آسیب و خرابی قطعات برد الکتریکی یکی دیگر از دلایل خاموش شدن پکیج آریستون میباشد.

کاهش فشار پکیج آریستون

 پایین آمدن فشار پکیج باعث میشود که هوا در رادیاتور و نشتی آب از سیستم خرابی در قطعه سوپاپ به وجود بیاید. برای برطرف کردن این مشکلات پکیج باید پکیج مورد بررسی قرار بگیرد و در صورتی که پکیج نشتی  نداشته باشد باید فشار آن را از طریق عقربه پکیج تنظیم کرد و در صورتی که  پکیج نشتی داشت باید از تکنسین های با تجربه کمک گرفت.

 زیاد بودن دمای آب پکیج آریستون

 ممکن است که مسیر ورودی و خروجی آب پکیج مسدود باشد و همچنین فشار آب کم شده باشد این دولت دلیل باعث میشود که دمای آب پکیج بالا برود مسیر ورودی و خروجی آب گرم پکیج باید مورد بررسی قرار بگیرد تا از قطع  نبودن آن مطمئن شد.

 استشمام بوی گاز از اطراف پکیج آریستون

 مهمترین علت استشمام بوی گاز نشتی در پکیج می باشد این مسئله بسیار مهم و خطرساز است که باعث می شود در اثر مسدود شدن دودکش، گرفتن لوله ها و ایراد و خرابی در  فلوسوئیچ ایجاد شود. برای برطرف کردن این مشکل باید از تعمیرکاران حرفه ای کمک گرفته شود.

سر و صدای زیاد پکیج آریستون

 هوا گرفتن رادیاتور و رسوب در پکیج باعث میشود که سر و صدای زیاد و عجیب و غریب از پکیج تولید شود برای برطرف کردن مشکل باید پکیج را هواگیری کرده و رسوبات ها را پاکسازی نمود.

تعمیر و نگهداری پکیج شامل چه مواردی است؟

 تعمیر و نگهداری قطعات اگزوز احتراق یعنی تمیز کردن مشعل و الکترود احتراق،  تمیزکردن تعمیر کردن  و ثابت کردن دودکش، تمیز کردن مشعل و نازه در بالای مشعل

 مبدل حرارتی دارای ناخالصی های زیادی می باشد که پس از جدا شدن از کف  رسوب خواهند کرد.و هنگامی که بر روی مشعل قرار می گیرند سوراخ های آتش سوزی مشعل را خواهند بست  و فرایند احتراق را کم میکنند پس برای جلوگیری از گرفتگی سطح مشعل باید ناخالصی های داخل نازه را به صورت مرتب تمیز کرد تا احتراق به صورت طبیعی انجام شود.

تعمیر پکیج آریستون ۲۸۰۰۰ 

روش تمیز کردن مشعل و نازل پکیج

می توان از یک برس نرم برای تمیز کردن سطح مشعل استفاده نمود و می‌توان مشعل را همچنین زیر شیر آب قرارداد تا به صورت کامل تمیز شود. مشعل باید برای چند دقیقه در بیرون پکیج قرار داد تا آب آن به صورت کامل تخلیه شود.

 تمیز کردن الکترود

 احتراق کربن های موجود در سطح باید تمیز شوند و باید عایق آن باید مورد بررسی قرار بگیرد، و باید شکاف تخلیه بر روی سه تا سه و نیم میلیمتر تنظیم شود. روش تمیز کردن الکترود احتراق به این صورت است که  میتوان از کاغذ سمباده  برای یکدست کردن سطح و تمیز کردن رسوبات کربن استفاده نمود ولی باید توجه داشت که زاویه و شکاف الکترود احتراق به هیچ عنوان نمی توان به دلخواه خود تنظیم کرد.

تمیز کردن تعمیر کردن نصب و ثابت کردن دودکش در هوا

در گازهای دودکش ناخالصیهای موجود است که باعث میشود حشرات و حیوانات کوچک در آنجا پنهان شوند و دودکش را مسدود کند، وزش باد شدید و ارتشاعات شل بودن اتصالات و قطع شدن دودکشمی‌تواند بر روی احتراق و اگزوز پکیج دیواری اثر بگذارد پس باید حتماً تمیز تعمیر تعویض و شوند و دوباره نصب شوند.

 

نکته مهم :

پکیج ها باید چند وقت یکبار مورد بررسی قرار بگیرند تا اگر ایرادات جزئی در آن ها به وجود آمده است این آسیب ها برطرف شود بسیاری از ایراد ها در پکیج هستند که ممکن است باعث شوند به دیگر قسمت های پکیج آسیب وارد کنند.اما به طور کلی باید گفت پکیج باید به صورت دوره ای یا کامل مورد بررسی قرار بگیرد. و این سرویس باید توسط تعمیرکاران انجام شود. هزینه تعمیر پکیج آریستون هم با توجه به کارها و تعمیراتی که برای پکیج عوض میشود بستگی خواهد داشت. اما هزینه سرویس کردن پکیج نسبت به تعمیر کردن بیشتر خواهد بود.

 

دیدگاهتان را بنویسید